شهید غزاله: با جهل بجنگید و به‌دنبال علم باشید

شهید مجید غزاله در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است «از صدر اسلام تاکنون تمام جنگ‌هایی که رخ داده به خاطر جهل بوده است پس برای نابودی چنین دشمنی باید معرفت آموخت پس در هر فرصتی دنبال علم و عبادت باشید.»
کد خبر: ۴۹۸۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴ - 04January 2022

شهید غزاله: با جهل بجنگید و به‌دنبال علم باشید

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «شهید» شاهد شهود عرفانی شد و نقش هرچه خوبی را در چهارفصل گیتی نمایان کرد و چشم ستارگان آسمان را روشن، ققنوس هشت جنت که هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشود و فرشتگان را نوازشگر روح نابش کرد.

می‌خواهیم هر روز را با نامی و یادی از این ستاره ها، شب کنیم و کار را با تبرک و مدد از این عارفان عاشق آغاز؛ باشد که ادای دینی باشد بر آن همه رشادت، شهامت، مجاهدت و شجاعت... «برگ سبزی، تحفه درویش»، «تا چه قبول افتد و چه در نظر آید».

وصیت‌نامه شهید مجید غزاله

«بسم الله الرحمن الرحیم  

به کسانی که در راه خدا شهید می‌شوند مرده نگوئید آن‌ها نمرده‌اند بلکه زنده‌اند، ولی شما این واقعیت را درک نمی‌کنید

با سلام به امام زمان (عج) و قلب تپیده و روح امت اسلام امام عزیزمان خمینی فرزند راستین حسین (ع) و با درود به شهیدان اسلام آنهائی که به غیر رضای خدا و احیای دین چیز دیگری نمی‌خواستند؛ خدایا! تو را شکر می‌کنم که نعمت جهاد را به من ارزانی داشتی تا بتوانم این جان ناقابل را که غیر از گناه توشه‌ای ندارد در راهت بدهم تا کمی از گناهانش برداشته شود.

خدایا! تو را شکر می‌کنم که مرا در این زمان آفریدی تا بتوانم در کنار امام بزرگوارمان درس اسلام را بیاموزم؛ خواهران و برادران! هر عضو بدن ما در روز محشر مسئول است پس بیاییم این اعضا را در راه خدا به کار بیاندازیم و به یاری ستمدیدگان جهان برویم، چون مظلومان دنیا تمام چشم امیدشان اول به خدا و بعد به بندگان خداست، زیرا وجود ما از اسلام است و باید برای اسلام این جانی را که روزی از ما گرفته می‌شود خودمان هدیه کنیم پس چه بهتر که در راه حسین (ع) عاشقانه و خون‌آلود برویم و در محضر عدل الهی سربلند باشیم.

بدانید که شما برای آخرت آفریده شده‌اید نه برای دنیا؛ دنیا محل گذر است نگذارید بیشتر از این عمرتان در غفلت بگذرد،‌ای عزیزان! از صدر اسلام تاکنون تمام جنگ‌هایی که رخ داده به خاطر جهل بوده است ما با صدام نمی‌جنگیم با جهل مردمش می‌جنگیم به خدا قسم حضرت علی (ع) و حسین (ع) را جهل کشت پس برای نابودی چنین دشمنی باید معرفت آموخت پس در هر فرصتی دنبال علم و عبادت باشید.

از شما می‌خواهم که با هم اتحاد داشته باشید و نسبت به یکدیگر مهربان و در سختی‌ها غمخوار هم باشید در همه وقت به یاد خدا و اهل بیت (ع) باشید قرآن را بخوانید و عمل کنید و همیشه فکر کنید که امروز روز آخر زندگیتان است، زیرا مرگ خبر نمی‌کند و شما هم همچون نسل‌های گذشته باید بروید و بدانید که هر لحظه عمرتان که می‌گذرد حساب دارد توبه کنید و اعمال صالح انجام دهید که خداوند وعده بهشت داده است.

سخنی چند با پدر و مادر عزیزم: امیدوارم از من راضی بوده باشید و توانسته باشم فرزندی لایق برای شما و ملت اسلامی بوده باشم، پدر و مادر عزیزم بدانید من نمرده‌ام و به آرزویم رسیده‌ام و زندگی بهتری را شروع کرده‌ام و اندوه دنیا را در خود راه ندهید و صبر پیشه کنید که خدا صابرین را دوست دارد، از خدا می‌خواهم که به خاطر زحمات شما اجر عنایت فرماید.

از خواهران و برادرانم می‌خواهم که صبور باشند و تقوی پیشه کنند که با ایمان به خداست که دل‌ها آرام می‌گیرد، و در آخر از همه می‌خواهم که معتقد به ولایت فقیه باشند و برای لحظه‌ای از امام جدا نشوند و در امر فرایض کوشا باشند به امید آزادی کربلای حسینی و قدس عزیز.»

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار