در همایش بین‌المللی شهید قدس مطرح شد؛

راه نجات بشریت بیداری امت اسلامی است

اکبری گفت: امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که نظام سلطه جهانی و رژیم صهیونیستی ضعیف‌تر از زمان‌های دیگر هستند و مقاومت قوی تر از زمان‌های دیگر است.
کد خبر: ۴۹۸۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴ - 04January 2022

بعد از شهادت حاج قاسم وضعیت نظام سلطه شکننده استبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، همایش بین‌المللی شهید قدس به‌مناسبت گرامیداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم با حضور بیش از ۳۰ چهره از کشورهای اسلامی و ۱۶ سخنران از کشورهای حوزه مقاومت، استرالیا، اروپا و آمریکا در سالن سوره حوزه هنری تهران برگزار شد. 

حسین اکبری نایب رئیس مجمع جهانی بیداری اسلامی در این همایش اظهار داشت: نشست بیداری اسلامی را امروز در شرایط متفاوتی برگزار می‌کنیم. بیداری اسلامی از دغدغه های شهید سلیمانی بود.

وی افزود: او بیداری اسلامی را به‌عنوان یک سرمایه بزرگ برای آینده مقاومت می‌دید. مقاومت امروز در شرایط برتر و موقعیت پیروزمندانه قرار دارد و اهداف خود را دنبال می‌کند.

اکبری ادامه داد: مقاومت امروز به یک مرحله بازدارنده رسیده که فقط دفاع نمی‌کند، بلکه اگر بخشی از آن با تهدیدی روبرو شود بخش‌های دیگر به کمک آن می‌آیند؛ همچنین اگر بخشی از آن پیروز شود همه بخش‌های آن پیروز شده است.

نایب رئیس مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که نظام سلطه جهانی و رژیم صهیونیستی ضعیف‌تر از زمان‌های دیگر هستند و مقاومت قوی تر از زمان‌های دیگر است.

اکبری اضافه کرد: آمریکا تا دیروز تصور می‌کرد بر عراق تسلط پیدا کرده است؛ اما بعد از به شهاوت رساندن شهید سلیمانی از عراق و افغانستان اخراج شده است. معامله قرن آنها شکست خورده و ترامپ با آن وضعیت از کاخ سفید اخراج شده است.

نایب رئیس مجمع جهانی بیداری اسلامی یادآور شد: راه نجات بشریت بیداری امت اسلامی است. زیرا سرمایه بزرگی چون قرآن کریم که پیامبر اکرم (ص) دارد که مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم مکتب آن است.

وی تصریح کرد: دنیای مدرن در غرب که در دنیا به بن بست رسیده است. این مشکلی است که خودش برای خود ایجاد کرده است. علاج این مشکل بازگشت به مبانی و اصول قرآن کریم است.

خلیل الحیه عضو جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در همایش بین‌المللی «شهید قدس» در سخنانی، گفت: شهید قاسم سلیمانی ویژگی‌های بسیار خوبی داشت. او فرد راهبردی بود و به دنبال ایجاد وحدت در امت اسلامی بود و وحدت امت اسلامی را یک تکلیف برای خود می‌دانست.

وی افزود: شهید سلیمانی در زمان حیات خود به برادران ما می‌گفت شما دارای یک جایگاه ویژه‌ای هستید. شما باید دیگران را به راه وحدت جذب کرده و به دوری از تفرقه دعوت کنید. این مسئله و موضوعی بود که شهید سلیمانی به خاطر آن زندگی می‌کرد و ما باید این مسئله را اعلام کنیم امت در صدر مسائل ما قرار دارد.

عضو جنبش مقاومت اسلامی «حماس» ادامه داد: برادران و خواهران ما در این مراسم به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی حضور داریم و باید سعی و تلاش کنیم تا مبانی انقلاب اسلامی را از طریق زنده نگهداشتن مبنای تمدن اسلامی زنده نگهداریم.

الحیه خاطرنشان کرد: دومین مسئله، موضوع فلسطین است. شهید قاسم سلیمانی برای آن زندگی کرد و به خاطر آن به شهادت رسید. فلسطین یک امانت نزد امت اسلامی است و باید همه تلاش کنیم تا فلسطین را از دست غاصبان صهیونیستی آزاد کنیم. ما همه در جبهه مقاومت در سرزمین فلسطین علیه این دشمن مشترک می‌جنگیم و باید در این مسیر تمامی تلاش خود را به کار ببریم.

وی اضافه کرد: شهید قاسم سلیمانی فرد راهبردی بود و به مسائل نیز نگاهی راهبردی داشت. ما هم باید از بیداری امت اسلامی برای خدمت به راهبرد امت اسلامی استفاده کنیم. شهید سلیمانی ارزیابی خوبی از شرایط جهان اسلام و منطقه داشتند و در این زمینه دارای برنامه راهبردی بود.

عضو جنبش مقاومت اسلامی «حماس» عنوان کرد: مسئله فلسطین و آزادی قدس محور اصلی اندیشه شهید سلیمانی بود. ما همه باید راه برادرمان قاسم سلیمانی را ادامه بدهیم. ما با همه شهدا از جمله شهید سلیمانی عهد می‌بندیم که راه آن‌ها را ادامه بدهیم. عهد می‌بندیم که از سرزمین فلسطین دفاع کنیم و برای تحقق اهداف خودمان از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

الحیه اظهار داشت: ما از هیچ چیزی نمی‌ترسیم و به خون شهدا خیانت نمی‌کنیم تا شهید بشویم و در روز قیامت با شهدا در کنار پیامبر گرامی اسلام یکدیگر را ببینیم. روز آزادی نزدیک است و اسرائیلی‌ها را از فلسطین اخراج خواهیم کرد. همان طور که آمریکا با ذلت از عراق و افغانستان خارج شد.

یحیی غدار دبیرکل تجمع العربی و الاسلامی در حمایت از مقاومت نیز که در این مراسم حضور داشت در سخنانی، گفت: به نمایندگی از جبهه مقاومت در همایش بین‌المللی «شهید قدس» در سرزمین جبهه مقاومت حضور داریم. سرزمینی که با رهبری خود سختی‌های پیش خود را در راه مبارزه با استکبار تحمل کرد.

وی افزود: ایران در راه مقاومت شهدای بزرگی را تقدیم این جبهه کرده است. ایران در طول این سال‌ها توانست راه مقاومت جدید را ایجاد کند و در این مسیر از هیچ چیز همچون استکبار جهان و استعمارگران نترسیده است.

دبیرکل تجمع العربی و الاسلامی در حمایت از مقاومت ادامه داد: شهید قاسم سلیمانی شخصیت بسیار بزرگی بود در تمامی ویژگی‌های مقاومت را در دردرون خود داشت. شهید سلیمانی در راه خود و در راه ارزش‌های خود به شهادت رسید.

غدار خاطرنشان کرد: شهید قاسم سلیمانی یک سرباز با اخلاص در میدان نبرد و مبارزه بود. او بار‌ها و بار‌ها در میدان مقاومت به خوبی خود را ثابت کرده بود. هرجایی که به او نیاز بود همچون فلسطین، لبنان، سوریه، ونزوئلا و سیار نقاط جهان به عنوان یک پشتیبان در آنجا حاضر می‌شد.

وی اضافه کرد: ما در دومین سالگرد شهادت او درتهران گردهم جمع شدیم تا در کنار برگزاری بزرگداشت اواز ارزش‌های او الگو بگیریم و و عهد ببندیم و بگوییم که در راه او هستیم و این راه را ادامه خواهیم داد.

دبیرکل تجمع العربی و الاسلامی در حمایت از مقاومت یادآور شد: ما باید بتوانیم امت اسلامی را از تسلط آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها نجات داده و نظم جهانی جدیدی را بر اساس معیار‌های شهید سلیمانی بنا کنیم.

غدار در پایان تصریح کرد: ما در کرمان و در مزار شهید سلیمانی با او عهد بستیم که یا شهید شویم ویا در این مسیر پیروزی بشویم. همچنین از امام خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران و نیزدکتر ولایتی و دیگر مقامات ایران تشکر و قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار