جانشین دبیر کل مجمع بیداری اسلامی:

یمن قوی‌ترین کشور عربی در جهان از حیث قدرت بازدارندگی است

اکبری تسلط بر یمن را بیش از عربستان و امارات برای آمریکا و رژیم صهیونیستی مهم دانست و گفت: اکنون یمن از حیث قدرت بازدارندگی قوی‌ترین کشور عربی در جهان است.
کد خبر: ۵۰۴۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳ - 06February 2022

یمن قوی‌ترین کشور عربی در جهان از حیث قدرت بازدارندگی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، حسین اکبری معاون دبیر کل مجمع بیداری اسلامی در همایش بین‌المللی «بررسی ابعاد تجاوز به یمن» که به همت بنیاد بین‌المللی اربعین برگزار شد از هدف ائتلاف سعودی در حمله به یمن برای تسلیم کردن مردم آن ظرف دو هفته خبر داد و اظهار داشت: با حمایت‌های بین‌المللی و ائتلاف منطقه‌ای و ابزار‌ها و تکنولوژی و برتری نظامی که داشتند تصور می‌کردند به زودی به این نتیجه برسند.

معاون دبیر کل مجمع بیداری اسلامی برنامه‌ریزی دقیق و سریع برای تسخیر یمن را عاملی برای سکوت موقت سازمان‌های بین‌المللی عنوان کرد و گفت: عربستان سعودی تصور می‌کند که یمن جزئی از عربستان است و همچنان باید در راستای سیاست‌های عربستان سعودی ایفای نقش کند.

وی با تشریح موقعیت استراتژیک و حساس یمن تصریح کرد: یمن می‌تواند در ترانزیت اقتصاد جهان بسیار مؤثر باشد؛ به این دلیل امارات متحده معتقد است که اگر این بنادر در اختیار امارات نباشد، عملاً یمن می‌تواند جایگزین امارات باشند و نقش آن را کاهش دهند و ترانزیت که امروز یکی از مزیت‌های اقتصادی امارات است را از آن بگیرند؛ حتی پیش از این بنادر یمن را اجاره می‌کردند تا اختیار امور را در دست داشته باشند.

اکبری با اشاره به تاریخ مقاومت مردم یمن در مقابل عثمانی و سپاه مصر با اراده‌ای پولادین ابراز داشت: یمن نشان داده است که اگر بخواهد اراده خود را حفظ کند و پیروز شود می‌تواند موفق باشد.

معاون دبیر کل مجمع بیداری اسلامی پیروزی‌های جبهه مقاومت در روحیه مردم یمن در ایستادگی در برابر ظلم را مؤثر ارزیابی کرد و گفت: با این انگیزه در مقابل تمام فشار‌های عربستان سعودی و ائتلاف مذکور ایستادند و پیروزی‌های پی در پی را به دست آوردند؛ یمن به پیروزی‌هایی و قدرت منطقه‌ای دست یافت.

وی افزود: یمن با عبرت از حزب‌الله و فلسطین توانمندی‌هایی را به دست آورد که امروز از حیث پهپاد‌ها و موشک‌های بالستیک می‌تواند نقشی را ایفا کند؛ که اکنون یمن از حیث قدرت بازدارندگی قوی‌ترین کشور عربی در جهان است و می‌تواند تمام تهدیدات علیه خود را خنثی کند.

اکبری به فشار‌های مختلف امارات و عربستان از راه‌های مختلف سخن گفت و نتیجه گرفت: با تمام این فشارها، مردم یمن نشان دادند که تسلیم شدنی نیستند و هر موقع اراده کنند، در هر لحظه در عمق ۱۵۰۰ کیلومتر می‌تواند اهداف خود را مورد هدف قرار دهد و دشمن را به این وادار کند که تسلیم شود.

معاون دبیر کل مجمع بیداری اسلامی از تلاش‌های رژیم صهیونیستی و پیشنهاد تحویل گنبد آهنین و سیستم‌های لیزری پیشرفته برای نگه داشتن امارات در جبهه جنگ علیه یمن خبر داد و گفت: این راهکار‌ها هم برای امارات و عربستان کارساز نخواهد بود؛ یمن امروز از موقعیت برتری برخوردار است؛ به لحاظ سیاسی هم همیشه پای میز مذاکره آماده بوده‌اند و در هر مقطعی که مذاکره به وعده‌های خود عمل کرده‌اند و سعی کرده‌اند نقض تعهد نکنند.

وی درباره ترغیب امارات و عربستان به وسیله آمریکا و رژیم صهیونیستی اظهار داشت: با استقلال مردم یمن منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی بیشتر تهدید خواهد شد؛ تصور نظام سلطه این است که اگر باب المندب را از دست بدهد و آن با تنگه هرمز پیوند بخورد، می‌تواند یک مشکل جدی و اساسی و راهبردی برای نظام سلطه و کشور‌های غربی ایجاد کند؛ به این دلیل به طور جدی ایستاده‌اند و عربستان و امارات را مجبور کرده‌اند که پای کار بایستند و از منافع آتی آن‌ها دفاع کنند.

اکبری گفت: یمن تمام تکنولوژی و سلاح کشور‌های غربی را به چالش کشید؛ البته سلاح‌هایی که به کشور‌های عربی فروخته شده است در حدی است که مشکل و چالشی برای رژیم صهیونیستی ایجاد نکند؛ هرچند بگویند که با این‌ها هم پیمان هستند؛ چون اگر روزی از کنترل آن‌ها خارج شود تهدیدی علیه رژیم صهیونیستی خواهد بود.

معاون دبیر کل مجمع بیداری اسلامی درباره افق آینده مردم یمن گفت: مردم یمن ایستاده‌اند و نزدیک به پیروزی هستند؛ بایدن در شعار‌های تبلیغاتی خود ادعا می‌کرد که راه حلی را برای یمن پیدا خواهد کرد و از این بحران خارج خواهد شد، اما پیروزی یمن در این منطقه می‌تواند نهایت ضعف و ناتوانی رژیم سلطه و سازمان‌های بین‌المللی را نشان دهد و برای تمام کشور‌های آزادی‌خواه، مستضعف و مسلمان دنیا امیدی را ایجاد کرد که می‌توانند با تکیه بر خداوند متعال پیروز شوند.

وی تصریح کرد: پیروزی در یمن می‌تواند آغاز یک بیداری در جهان اسلام و جهان مستضعفین باشد که می‌توانند با تکیه بر امکانات خود به پیروزی برسند.

اکبری ادامه داد: وضعیتی که امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی دارد که به نوعی رو به افول هستند، پیروزی یمن می‌تواند آغازی بر این باشد که سلطه کشور‌های استکباری از جهان اسلام کاهش پیدا کند و به این امید باشیم که جهان اسلام به وحدتی برسد و در مسیر تحقق تمدن نوین بتواند برگردد و عزت اسلامی خود را برگرداند و احیا کند و به عنوان توانی متکی به قرآن و وعده‌های الهی به عنوان بازیگر اصلی در نظم آینده جهانی ایفای نقش کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار