شهردار تهران: با تشکیل مکتب حاج قاسم آمریکا در منطقه ناکام ماند

زاکانی گفت: با تشکیل مکتب حاج قاسم آمریکا علی‌رغم هزینه‌های زیادی که در منطقه انجام داده بود، در رسیدن به اهداف خود ناکام ماند.
کد خبر: ۴۹۸۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹ - 05January 2022

شهردار تهران: با تشکیل مکتب حاج قاسم آمریکا در منطقه ناکام ماندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم تهران با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و دومین سالگرد شهید سلیمانی، اظهار داشت: ما مانند ماهی در آب هستیم و بی توجه به نعمتی هستیم که در آن به سر می‌بریم. این نعمتی که ما از آن برخورداریم ناشی از تلاش حق‌جویان تاریخ است. داستان هابیل و قابیل آغازی بود که انبیای الهی در مسیر رشد انسان‌ها به تربیت بشریت بپردازند و رسالت الهی‌شان را دنبال کنند.

وی افزود: این مسیر ادامه پیدا کرد تا به مبعث و تولدی نو رسید و اسلام راه هدایت جامعه بشری تا ابد قرار گرفت. چه خون دل‌ها و فداکاری‌هایی که رخ نداد تا اسلام شرایطی را فراهم کرد که پرچم حق در غرب آسیا برافراشته شود و ماحصل آن جدایی جریان اسلام از حکومت جور بنی امیه به دستان امام حسن (ع) شد.

زاکانی ادامه داد: مسیر ناب اسلامی ادامه پیدا کرد و عاشورا در اوج عظمت خود رخ داد و سال‌ها گذشت تا شرایط جدیدی در جهان به وجود آمد.

شهردار تهران بیان کرد: ۱۰۴ سال پیش، جنگ جهانی اول ۱۰ میلیون کشته برجای گذاشت و عثمانی تجزیه شد و شرایط جدیدی در غرب آسیا و شمال آفریقا به وجود آمد. ۸۷ سال پیش هم در جنگ دوم جهانی بالغ بر ۷۰ میلیون انسان کشته شد، اما خودخواهی‌های زورمداران عالم سیری پذیری نداشت.

وی یادآور شد: در زمانی که دین را افیون و مضر می‌دانستند انقلاب اسلامی با نشان دادن قدرت دین، رهبری دینی و مردم پا به عرصه گذاشت و در سال ۵۷ جریان ناب شیعی و اسلامی را تبدیل به حکومت کرد، البته جریان شرق و غرب آن روز تاب دیدن چنین نوری را نداشتند و تلاش کردند که این نور را خاموش کنند؛ از ابتدا با ۸ سال جنگ تحمیلی تا به امروز.

شهردار تهران ادامه داد: سردار سلیمانی عبد صالح خدا بود که به تبعیت از اولیا و استمرار آن در ولایت فقیه با تمام وجود باور داشت، به مردم عشق می‌ورزید و خود را فدای آرمان‌های ملت ایران و دیگر ملت‌های بزرگ کرد.

با رخ نمایی مکتب حاج قاسم آمریکا در منطقه ناکام ماند

زاکانی با بیان اینکه بعد از جنگ دوم جهانی جهان در جنگ سرد فرو رفت، گفت: در سال ۱۹۹۱ که بوش پدر نظم نوین جهانی را مطرح کرد و سه ماه بعد شوروی فرو پاشید و بعد از آن آمریکا بود و یک جهان، مکتب حاج قاسم با تفکر ناب اسلامی رخ نمایی کرد و اهداف آمریکا در منطقه به جایی نرسید. وقتی آمریکا بعد از دو دهه دید که منفورترین کشور در بین مسلمانان است و به این نتیجه رسید که افغانستان و عراق را ترک کند و طرح خاورمیانه بزرگ را به خاورمیانه جدید تغییر داد.

وی افزود: آمریکا سوریه، لبنان و ایران را مورد طمع قرار داد، اما نتوانست و ناکام ماند. تلاش کرد منطقه ما را دستخوش تغییر کند و همه جنایتکاران را به نام اسلام در مقابل جریان ناب اسلامی قرار دهد، اما باز حاج قاسم رخ نمایی کرد و با همه وجود در عرصه نبرد حاضر شد.

شهردار تهران بیان کرد: به تعبیر ترامپ آمریکا هشت هزار میلیارد دلار در منطقه هزینه کرد، اما معادله به سمت ایران تغییر کرد. نقش شهید سلیمانی به عنوان یک عنصر مدعی و پایدار آنگونه بزرگ بود که قدرت‌های بزرگ جهانی مانند روسیه و چین خود را در خاستگاه یک نظام اسلامی قرار دادند.

زاکانی عنوان کرد: در سال ۲۰۱۱ اوباما اعلام کرد که ۶۰ درصد امکانات خود را از غرب آسیا به آسیای جنوب شرق برای مقابله با چین خواهد برد. تصور نمی‌کرد که جریان ناب اسلامی یکپارچه در مقابل بیان دروغین آن‌ها بایستد و شرایط منطقه را تغییر دهد و امروز آن‌ها در مقابل جریان حق شکست خوردند.

وی تاکید کرد: با همه وجود در مقابل شما خانواده شهدا و عظمت شما، سر به سجده می‌گشاییم و با بندبند وجودمان از شما تشکر می‌کنیم. اما این کافی نیست و باید راه شهدا و حاج قاسم را ادامه دهیم.

قرن حاضر قرن برتری و پیروزی مستضعفین بر مستکبرین است

شهردار تهران با بیان اینکه ماحصل تغییر معادلات در منطقه چیزی نبود جز انسجام ملت ایران و آن تشییع بزرگ و به یاد ماندنی سردار سلیمانی گفت: ملت‌های منطقه هم‌پیمان شدند تا شیطان بزرگ را از منطقه خارج کنند. تلاش‌های سوریه، عراق، لبنان و یمن حاصل این خون‌ها است. آنچه که در پیشانی منطقه و عرصه جهانی قابل رؤیت است چیزی نیست جز اینکه امام (ره) فرمود که قرن حاضر قرن برتری و پیروزی مستضعفین بر مستکبرین است.

زاکانی با تاکید بر اینکه شهادت حاج قاسم و شهدا هموار کننده این مسیر است، گفت: ما هستیم تا مقدمات ظهور حضرت مهدی (عج) را فراهم کنیم. خون حاج قاسم و فرزندان و همسران شهید شما فراهم‌کننده مسیری است که جامعه بشری از طریق آن به رشد و اعتلا خواهد رسید. مکتب حاج قاسم مکتب بندگی، ایثار، شهادت، شجاعت، تبعیت از رهبری، خدمت به مردم، طعنه و زخم زبان شنیدن، اما کوتاه نیامدن از حق است و ما هستیم و این میراث بزرگ. باید برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی حاضر شویم و ما نیز مانند شهدا پای این پرچم‌بایستیم.

پرچم اسلام بر کاخ‌های جهانیان برافراشته خواهد شد

وی افزود: راه آمریکا برای او جز ذلت باقی نخواهد گذاشت. همانگونه که راه قدمای رؤسای نظام سلطه به ذلت و خواری ختم شد و ملت مسلمان خواهند دید چگونه پرچم اسلام بر کاخ‌های جهانیان برافراشته خواهد شد و این چیزی نیست جز وعده الهی.

شهردار تهران بیان کرد: امیدواریم با برخورداری از پنج ویژگی حب خدا، خواری و کوچکی در مقابل بندگان خدا، بزرگی در مقابل دشمنان خدا، عزت مستمر و نهراسیدن از دشمنی‌ها و کینه توزی‌ها که در قرآن به آن‌ها اشاره شده، راه این شهید را دنبال کنیم و خودمان را در مسیر رسیدن به این قله قرار دهیم.

تاکید بر حرکت در مسیر شهدا و شهید سلیمانی

زاکانی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: این مراسم برای ایجاد شرایطی بود که هم بتوانیم بزرگداشت این عزیزان را داشته باشیم و هم بتوانیم پیام راه آن‌ها را دریافت کنیم. همچنین بتوانیم بر رفتن در این مسیر تاکید کنیم.

وی افزود: فضای معنوی و نورانی را شاهد بودیم و افتخار داشتیم که در محضر میراث داران راه شهدا و بزرگان باشیم. امیدواریم در این ایام بتوانیم با تاسی به حضرات و معصومین زینت آن‌ها باشیم و راه شهید سلیمانی را با قدرت دنبال کنیم.

در این مراسم علیرضا زاکانی شهردار تهران، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده سپاه قدس، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، محمد رویانیان فرمانده اسبق راهنمایی و رانندگی ناجا، محمد آخوندی و علیرضا نادعلی از اعضای شورای شهر تهران، حسین نظری معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران، محمد امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مرتضی امیری اسفندقه و مطهر محمدخانی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران حضور داشتند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها