در دومین سالگرد شهادت سیدالشهدای مقاومت؛

گردهمایی فرزندان شاهد شاغل در ستاد وزارت جهادکشاورزی برگزار شد

گردهمایی فرزندان شاهد شاغل ستاد وزارت جهاد کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولین برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰ - 05January 2022

در دومین سالگرد شهادت به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم گردهمایی فرزندان شاهد شاغل ستاد وزارت جهاد کشاورزی با حضور سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، حجت‌الاسلام سید حسن ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، متکان معاون توسعه مدیریت و منابع، سردار کاظمینی قائم مقام وزیر در قرارگاه امنیت غذایی وزارت جهاد کشاورزی، وهب همدانی معاون اعتباری و عضو هیأت‌مدیره بانک کشاورزی، لاله‌زار از فرماندهان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد سازندگی، سید حمزه رضوی مشاور وزیر و مدیرکل امور ایثارگران و اعضای کانون همبستگی فرزندان شهدا روز یکشنبه ۱۳ دی برگزار شد.

در ابتدای این گردهمایی حجت‌الاسلام سید حسن ربانی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بر برنامه‌ریزی بلندمدت تاکید کرد و خطاب به فرزندان شهدا اظهار داشت: اولین وظیفه ما نسبت به شهدا، خانواده آن‌ها و فرزندان شهدا است که نباید از آن غفلت کرد. ما وظیفه داریم فداکاری و جانبازی شهدا را به درستی بشناسیم و قدردان زحمات و فداکاری این نعمت باشیم و شهدا را تجلیل و تکریم کنیم و به ابعاد گسترده شخصیت آن‌ها شناخت داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی افزود: تلاش کنید تا در سایه تلاش هم رشد علمی داشته باشید هم رشد اخلاقی.

وی به معرفی کتاب تنها گریه کن پرداخت و گفت: ارتباط خود را با شهدا حفظ کنید، شهدا زنده هستند و آیات قرآنی و توجه شهدا به فرزندان خود گویای این حقیقت است.

در ادامه سردار کاظمینی قائم مقام وزیر در قرارگاه امنیت غذایی جهاد کشاورزی با بیان خاطراتی از اقدامات جهاد در دوران دفاع مقدس ادامه داد: تاریخ جهادی کشور سرشار از لحظات پرشکوهی است که با ایثار، ازخودگذشتگی، آزادگی و شهادت جهادگران در سراسر کشور، همچون خورشید درخشان پر فروغ گشته است.

سپس سید حمزه رضوی مشاور وزیر و مدیر کل امورایثارگران وزارت جهاد کشاورزی ضمن خیر مقدم و تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با اشاره به آمار فرزندان شهدای شاغل در وزارت جهاد کشاورزی و سطح تحصیلات ایشان، به ظرفیت عظیم این قشر اشاره کرد و گفت: بهره‌گیری از این پتانسیل باعث پویایی سیستم و بیمه شدن آن در برابر تهدیدات احتمالی می‌شود.

مشاور وزیر و مدیر کل امورایثارگران وزارت جهاد کشاورزی افزود: فرزندان شهدا سختی‌های زیادی کشیده و در حال حاضر به بلوغ فکری و رفتاری رسیده اند، فرزندان شهدا با تعهدی که به مجموعه نظام و انقلاب دارند باعث سربلندی این مجموعه و پدران شهیدشان هستند.

در ادامه رشید کارگر رییس اداره رفاه و رییس کانون همبستگی فرزند شهدای وزارت جهادکشاورزی در این گردهمایی گزارشی از روند کار و فعالیت‌های این کانون بیان کرد.

در بخش دیگری از این گردهمایی مهندس وهب همدانی معاون اعتباری و عضو هیات مدیره بانک کشاورزی با بیان خاطراتی از سردار شهید همدانی و سردار حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: آنان بی‌ادعا و بی‌تکلف تنها با تمسک به درگاه لایزال الهی و تبعیت از فرامین ولایت مطلقه فقیه در مسیر عشق الهی گام نهادند.

در پایان سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی به اهمیت احیاء تفکرات شهدا و جهاد گران در این وزارتخانه اشاره کرد و اظهار کرد: شهدا کار‌های بزرگی انجام دادند و قطعا فرزندان شهدا هم می‌توانند در مسیر پدرانشان قدم بردارند.

وی افزود: شهدا افراد اثرگذار بر کشور و دنیا بودند و فرزندانشان هم می‌توانند بر تاریخ و دنیا موثر باشند بنابراین حضور فرزندان سه هزار و ۶۰۰ شهید در وزارت جهاد کشاورزی برای این وزارت خانه یک نقطه اتکا محسوب می‌شود.

ساداتی‌‎نژاد با بیان این که حضور فرزندان شهدا در این وزارت خانه تضمین کننده پایداری، حرکت رو به رشد و حرکت پاک و محکم در وزارت جهاد کشاورزی است، عنوان کرد: شما قوام دهنده این حرکت، چشمان وزیر در این وزارتخانه، تضمین کننده موفقیت و موجب امنیت خاطر وزرا هستید و ما به وجودتان افتخار می‌کنیم.

وی تاکید کرد: جهادسازندگی و شهدای جهادسازندگی برای کشور فراموش نشدنی است این‌ها در اوج ایثارند، ایثار آن‌ها از رزمندگان دفاع مقدس هم بالاتر بود، آن‌ها سنگر نداشتند و سنگر می‌ساختند یعنی با علم به آن کاری که می‌کردند جنگیدند و ایستادند و شهید شدند این برای ما هم یک وظیفه بزرگ ایجاد می‌کند.

ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: هر چه جهادکشاورزی دارد از برکت همان نگاه و تفکر پیشکسوتان است که در همین عرصه هستند.

موفقیت‌های جهاد کشاورزی هم مدیون همان دیدگاه و تفکر و راه رسم است، که ما هم باید آن را جاری و ساری کنیم ما باید تفکر پدران شما و جهادسازندگی را در مجموعه بیاوریم و تفکر آن‌ها را احیا کنیم و البته کار راحتی نیست، اما با وجود شما‌ها شدنی است و شما فرزندان شهدا گام دوم حضرت آقا هستید و حتما ما باید بتوانیم از این تفکرات دیدگاه‌ها و پایداری و فداکاری شما به این نظام و انقلاب استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها