در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح؛

«اطلس مقاومت و مکتب حاج قاسم» رونمایی شد

آیین رونمایی از اطلس مقاومت و مکتب حاج قاسم در سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳ - 05January 2022

«اطلس مقاومت و مکتب حاج قاسم» رونمایی شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، آیین رونمایی از اطلس مقاومت و مکتب حاج قاسم با حضور حجت‌الاسلام «سید ضیاءالدین آقاجانپور» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، امیر «مجید فخری» رئیس سازمان جغرافیایی وزارت دفاع و حجت‌الاسلام «مهدی فرمانیان» سرپرست معاونت علمی فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت (ع) در سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح برگزار شد.

امیر فخری در این مراسم اظهار داشت: نام این اطلس را اطلس مقاومت و درنگی در مکتب حاج قاسم سلیمانی قرار دادیم و در این اثر تلاش کردیم به بخشی از خدمات مدافعین حرم در مقابله با داعش نیز بپردازیم.

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی به خوبی توانست از بخشی از پتانسیل جهان اسلام استفاده کرده و در مقابل کفر بایستد و نقشه‌های آن‌ها را نقش بر آب کند.

رئیس سازمان جغرافیایی وزارت دفاع، مکتب مقاومت را پاسخ ملت‌ها به استعمارگران دانست و گفت: استعمار سال‌هاست که بر مستضعفین عالم، ظلم بسیاری روا داشته و آن‌ها را استثمار می‌کنند؛ بنابراین کشور‌ها باید تکلیف خود را در رابطه با استکبار مشخص کنند؛ یا باید تابع آن‌ها باشند که نگاه استکبار به آن‌ها مانند گاوی شیرده است و یا راهی را که ایران اسلامی پیش گرفته برگزینند و با مقاومت بتوانند عزت و سربلندی را برای ملت خود رقم بزنند.

امیر فخری ادامه داد: حاج قاسم در این سال‌ها توانست مقاومت را در میان ملت‌های منطقه زنده کند و راه ایستادگی و عزت را به آن‌ها بیاموزد تا از این طریق توطئه‌های استکبار جهانی در منطقه شکست بخورد.

سرپرست معاونت علمی فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت (ع) نیز در این مراسم با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سردار سلیمانی گفت: اطلسی که امروز رونمایی می‌شود در زمان حیات سردار سلیمانی و در سال ۹۷ کار نگارش و تحقیقات آن آغاز شد.

حجت‌الاسلام فرمانیان ادامه داد: این کار با همکاری اساتید مختلف انجام شده است و برای تدوین آن به سراغ منابع داعش رفتیم و در این مسیر بیش از پنج هزار جلد کتاب داعش را مطالعه کردیم، جالب است بدانید که داعش در مسیر گسترش تفکر خود مطالب و کتب بسیاری تدوین کرده بود که ما برای شناخت بهتر، این آثار را مورد بررسی قرار دادیم.

وی ادامه داد: بعد از شهادت حاج قاسم به سمت تدوین اقدامات مقاومت رفتیم و از سال ۲۰۰۳ تمامی تحرکات و اقدامات گروه‌های سلفی در عراق و سوریه را بررسی کردیم و بعد به چگونگی مقاومت جبهه مقاومت در برابر آن‌ها پرداختیم و سرداران بزرگ آن جبهه را در این اطلس معرفی کرده‌ایم.

سرپرست معاونت علمی فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه تفکر داعش از بین نرفته است، گفت: عناصر آن‌ها در برخی از کشور‌ها مانند سوریه، عراق و افغانستان همچنان حضور دارند؛ بنابراین شناخت آن‌ها بسیار مهم است که در اطلس مقاومت و حاج‌ قاسم تلاش کرده‌ایم تا به این مهم بپردازیم.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار