نماینده مردم در مجلس:

شهید سلیمانی الگوی تمام‌عیار جامعه اسلامی است

حجت‌الاسلام نصیرائی نقش سازمان‌ها و فعالان فرهنگی را در ترویج شاخصه‌های مکتب حاج قاسم مهم توصیف کرد و گفت: الگوی تمام‌عیار برای جامعه اسلامی، سردار شهید «قاسم سلیمانی» است.
کد خبر: ۴۹۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹ - 05January 2022

شهید سلیمانی الگوی تمام عیار جامعه اسلامی است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «مجید نصیرائی» سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» قرار داریم و نباید یاد حاج قاسم به فراموشی سپرده شود، اظهار داشت: وقتی صحبت از مکتب می‌کنیم باید یک سری شاخصه‌ها در نظر گرفته شود. وقتی زندگی حاج قاسم را از ابعاد مختلِفِ فردی، اجتماعی، سیاسی و نظامی مورد بررسی قرار می‌دهیم شاخصه‌های بی‌نظیری دستگیرمان می‌شود.  

وی افزود: حاج قاسم به واسطه روحیه معنوی‌اش ارتباط خاصی با حضرات معصومین (ع) داشت. ایثار و از خودگذشتگی حاج قاسم در عراق و سوریه برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) گواهی بر ارادت ویژه سردار دل‌ها به حضرات معصومین بوده است.

حجت‌الاسلام نصیرائی ادامه داد: شهید سلیمانی سرباز مطیع، ولی فقیه بود و ولایت‌پذیری را در شئون مختلف زندگی‌اش می‌شد دید. حاج قاسم تلاش می‌کرد تا مانند سرباز مطیع منویات مقام معظم رهبری را خوب بفهمد و به آن‌ها عمل کند. سردار دل‌ها با تمام وجود در خدمت انقلاب اسلامی و و ذوب در ولایت بود. تمام فکر و ذکر حاج قاسم این بود که تاکیدات ایشان را با دل و جان بپذیرد و عامل به آن‌ها باشد. به همین دلیل فرمایشات مقام معظم رهبری برای حاج قاسم خط قرمز بود. در وصیت نامه سردار دل‌ها هم موضوع وفاداری به انقلاب اسلامی و پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است. همه چیز برای حاج قاسم به امامت و ولایت ختم می‌شد و همه زندگی‌اش را برای فهمیدن درست فرمایشات مقام معظم رهبری و عمل به آن خرج می‌کرد.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان، توجه به شاخصه‌های مکتب حاج قاسم را ضروری دانست و توضیح داد: از دیگر ویژگی‌های مکتب حاج قاسم «پر کاری»، «چیزی را برای خود نخواستن» و «خود را برای خدا وقف کردن» است. اگر کسی به دنبال منافع شخصی باشد، بدون تردید جایی در میان پیروان مکتب حاج قاسم ندارد. از خودگذشتن، ایثار و فداکاری برای دیگران در شخصیت حاج قاسم موج می‌زد. شهید سلیمانی با صداقت بود و حتی اگر با دشمنانش پیمان می‌بست بر آن وفادار می‌ماند. حاج قاسم به تمام معنی سرباز و مطیع دستورات، ولی فقیه بود. افرادی که می‌خواهند مانند شهید سلیمانی باشند باید به این نکات توجه ویژه‌ای داشته باشند. الگوی تمام عیار برای جامعه اسلامی، سردار شهید «قاسم سلیمانی» است.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سازمان‌ها، فعالان فرهنگی و هنرمندان باید برای ترویج شاخصه‌های مکتب حاج قاسم احساس وظیفه کنند و متعهدانه قدم بردارند. مقام معظم رهبری به زیبایی از شهید سلیمانی به عنوان مکتب یاد کرده‌اند که نشان دهنده اهمیت توجه به حاج قاسم است.

 نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم توجه به شاخصه‌های مکتب حاج قاسم، آن را برای ترویج در دستور کار قرار داده‌ایم. تلاش من و همکارانم در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر این است که فرمایشات مقام معظم رهبری را به درستی بفهمیم و به آن‌ها عمل کنیم تا مانند شهید سلیمانی سرباز خوب، ولی فقیه باشیم. توجه به شاخصه‌های مکتب حاج قاسم باید به عنوان یک تکلیف در میان آحاد مختلف مردم و مسئولان جدی گرفته شود.

منبع: نوید شاهد

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها