مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان:

شهدا فرزندان معنوی حضرت زهرا (س) هستند

حجت‌الاسلام «شفیعی» گفت: شهدای دانشگاه و شهدای هویزه و همه شهدا، فرزندان معنوی حضرت زهرا (س) هستند.
کد خبر: ۴۹۹۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷ - 05January 2022

شهدا فرزندان معنوی و مستقیم حضرت زهرا (س) هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، حجت‌الاسلام «سید محسن شفیعی» مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان امروز در مراسم دومین سالگرد شهادت حاج «قاسم سلیمانی» و نوزدهمین سالروز تدفین شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار داشت: تمام شهدا به دلیل ارادتشان نسبت به حضرت زهرا (س) فرزندان معنوی ایشان هستند.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) در یادداشتی اینگونه بیان داشتند که حضرت زهرا (س) بر مزار شهدای گمنام حاضر شدند و برای آنها مادری کردند و شهدای دانشگاه و شهدای هویزه و همه شهدا، فرزندان معنوی و مستقیم حضرت زهرا (س) هستند.

حجت‌الاسلام شفیعی با اشاره به این که خداوند متعال در قرآن می‌فرمایند «شهیدان زنده‌اند» و ما نباید حتی در ذهن خودمان شهیدان را غایب بدانیم، گفت: همه شهدا تربیت یافته مکتب امام هستند و تکریم شهدا تکریم امام خمینی (ره) است.

وی ادامه داد: امام (ره) در مسئله جنگ تعبیری دارند که چه کوته نظرند کسانی که گمان می‌کنند ما با شهادت فرزندانمان خاک آزاد کردیم، زمین را آزاد کردیم بلکه ما با شهادت شهیدان راه به عالمی باز کردیم که به جز از طریق شهیدان دستیابی به این عوالم امکان پذیر نبود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان تاکید کرد: امام (ره) شهیدان را راهنمایان راه به آسمان معرفی می‌کند و بدون شهیدان شاید زمین را خوب می‌شناختیم اما بدون تردید راه آسمان را نمی‌شناختیم.

حجت‌الاسلام شفیعی افزود: اگر به خاطرات شهیدان و وصیت نامه شهیدان نگاه کنید ملاحظه می‌کنید که چه انقلاب بزرگی در حوزه معرفت پیش آمده و چه چیزهایی را می‌بینیم که گذشتگان ما ندیده‌اند.

وی گفت: امام خمینی (ره) در تکریم مقام شهیدان می‌گوید، «شهیدان در بهشت در جمعی می‌نشینند که آن جمع در محضر سید الشهدا تشکیل می‌شود و این جمع چقدر غرور آفرین است. شهدا در بهشت هم دست از دامان امام حسین (ع) برنمیدارند و این عشقی است پایان ناپذیر».

شفیعی متذکر شد: شهدا هر جا حضور پیدا کنند نقطه استقرارند و اگر قرآن کوه‌ها را استقرار زمین معرفی می‌کند شهیدان نقطه استقرار آن منطقه هستند. همه کسانی که شوق شهیدان را در وجود خود دارند باید بدانند که امروز بزرگترین توصیه شهیدان، خدمت صادقانه به مردم است و گره باز کردن از مشکلات مردم، بهترین کاری است که می‌توان برای پاسداری از خون شهیدان انجام داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار