مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس البرز خبر داد؛

تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس، در دانشگاه‌های استان در حال انجام است

سردار «اسلامی» گفت: یکی از مأموریت‌های بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس تحت عنوان تدریس دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس، با جذب 150 استاد با مدرک کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌های دولتی، آزاد، علمی کاربردی و پیام نور استان در حال انجام است.
کد خبر: ۴۹۹۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷ - 05January 2022

اختصاص 10 درصد از بودجه عمرانی کرج به تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس البرزبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، سردار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز امروز در نشست هیئت‌امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این استان که در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس البرز برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مأموریت‌های بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس تحت عنوان تدریس دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس، با جذب 150 استاد با مدرک کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌های دولتی، آزاد، علمی کاربردی و پیام نور استان در حال انجام است.

وی عنوان کرد: تدوین تاریخ شفاهی لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) و یگان‌های منتسب به استان البرز، نقش روحانیت، ارتش جمهوری اسلامی ایران و ناجا شامل کمیته، ژاندارمری و شهربانی در دوران دفاع مقدس و ستاد پشتیبانی جنگ در استان البرز و نیز تدوین دانشنامه دفاع مقدس و نقش زنان استان در دفاع مقدس در حال انجام است. حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی در حوزه‌های دفاع مقدس و ایثار و شهادت نیز از دیگر اقدامات این اداره کل است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با اشاره به تدوین تولیدات هنری، سینمایی و مستندات کوتاه در حوزه دفاع مقدس، مقاومت و مدافعان حرم مطرح کرد: راه‌اندازی اردوهای راهیان نور، جمع‌آوری اسناد و مدارک مربوط به عملیات‌های دفاع مقدس و شهدای استان البرز، اعزام راویان دفاع مقدس به دانشگاه‌ها، آموزش‌وپرورش، مساجد و ادارات نیز در دستور قرار دارد. سرکشی از خانواده‌های شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس نیز از دیگر مأموریت‌های ماست.

سردار اسلامی خاطرنشان کرد: سه سال است که آئین تجلیل و نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس به ابلاغ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در سراسر کشور برگزار و سالانه از یک میلیون نفر پیشکسوت تجلیل می‌شود. امسال سهمیه استان البرز از این تجلیل، 15 هزار نفر و سال گذشته 17 هزار و 200 نفر بود. از دیگر اقدامات این اداره کل می‌توان به تشکیل انجمن راویان دفاع مقدس با همکاری سپاه استان البرز اشاره کرد که با راه‌اندازی اردوهای راهیان نور، راوی از مبدأ همراه کاروان‌ها اعزام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در استان البرز 43 یادمان شهدای گمنام وجود دارد که 153 شهید در آن‌ها تدفین شده‌اند، گفت: ساخت همه یادمان‌ها رو به اتمام است و فقط چهار یادمان باقی‌مانده است؛ برنامه‌های فرهنگی این یادمان‌ها نیز توسط هیئت‌امنای تشکیل شده برای یادمان‌ها رصد و پیگیری می‌شود. ساخت یادمان عملیات سیدالشهدا (ع) در منطقه فکه با همکاری سپاه استان البرز را نیز می‌توان یکی از افتخارات استان البرز دانست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز از ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این استان در چهار فاز در مجموعه پارک جهان‌نما نیز خبر داد و بیان داشت: از بین هشت طرح ارائه‌شده، طرح کنونی تصویب، با مصوبه هیئت‌امنا شهرداری مجری این پروژه شده و در سال 97 کلنگ ساخت این مجموعه بر زمین زده شد. پس از تکمیل، از این مکان به‌عنوان زیباترین مرکز فرهنگی و موزه فرهنگی دفاع مقدس کشور یاد خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار