نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

کمالات وجودی حضرت زهرا (س) به سادگی برای بشر قابل درک نیست

آیت‌الله «حسینی همدانی» گفت: کمالات وجودی و جایگاه حضرت زهرا (س) به سادگی برای بشر قابل درک نیست و فهم ابعاد وجودی این بانوی بزرگوار برای انسان بسیار سنگین و دشوار است.
کد خبر: ۴۹۹۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶ - 05January 2022

کمالات وجودی حضرت زهرا (س) به سادگی برای بشر قابل درک نیستبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، آیت‌الله «سید محمدمهدی حسینی همدانی» نماینده ولی‌فقیه در استان البرز امروز در نشست هیئت‌امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این استان که در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه و دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: ایام متعلق به صدیقه طاهره است که امیدوارم همه ما از برکات این ایام بهره‌مند شویم. شهید قاسم سلیمانی تربیت شده مکتب صدیقه طاهره بود.

وی عنوان کرد: کمالات وجودی و جایگاه حضرت زهرا (س) به سادگی برای بشر قابل درک نیست و فهم ابعاد وجودی این بانوی بزرگوار برای انسان بسیار سنگین و دشوار است مگر در حدی که حضرات معصومین در روایات خود به آن اشاره کرده‌اند. به‌عنوان‌ مثال، پیامبر اسلام (ص) در روایتی حضرت زهرا (س) را معرفی کرده است اما فهم این روایات و درک معنا و مفهوم آن‌ها نیز برای ما سنگین و دشوار است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به روایتی مبنی بر اینکه غضب زهرای اطهر (س) غضب خداست، ادامه داد: حتی اگر این روایت را به همراه ترجمه آن بخوانیم، باز هم معنا و مفهوم واقعی آن را درک نمی‌کنیم. ما انسان‌ها با شنیدن یک کلمه یا جمله عصبانی می‌شویم و با شنیدن جمله‌ای دیگر خوشحال می‌شویم اما مگر خداوند هم این ویژگی را دارد؟ حق تعالی که محل انفعال نیست.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشت: اینکه پیامبر خدا در مقابل خانم فاطمه زهرا (س) تمام‌قد می‌ایستاد و دست او را می‌بوسید، فقط بعد عاطفی و پدر و فرزندی نداشت بلکه این امر نشان دهنده جایگاه خاص این بانو است. با مطالعه خطبه فدکیه، انسان از درک محتوای این خطبه عاجز می‌ماند که شخصیتی عظیم با آن تألمات روحی از دنیا رفته است.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) در نظام خلقت از رفعت مقام و جایگاه خاصی برخوردار بود که درک ابعاد وجودی وی زحمت و تلاش فراوانی را می‌طلبد و با اشاره به اینکه بهشت محل کمالات است و هر چیزی که در آن وجود دارد کمال محض است و هیچ نقصی ندارد، افزود: هر چیزی که در بهشت وجود دارد، اعم از آب، درخت، میوه و ... در نوع خود بهترین و کامل‌ترین است. مطالبی که درباره بهشت می‌توان گفت نیز به‌اندازه درک و فهم ما بیان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز مطرح کرد: ما در عالم دنیا زندگی می‌کنیم که این دنیا اقتضائات و قوانین دارد که اگر موجودی که متعلق به این دنیا نیست، بخواهد به این عالم بیاید، در این دنیا از بین می‌رود. فضا و ظرفی به‌عنوان عالم مثال وجود دارد که هر انسانی نمی‌تواند در آن عالم قرار گیرد و برای قرارگیری در آن عالم باید نوع تنفس، جسم، زندگی و ... متفاوت شود. در قیامت نیز نوع زندگی انسان متفاوت است و برای قرارگیری در قیامت، باید تمام فضای این دنیا به آنجا منتقل شود تا انسان بتواند زندگی کند.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: از عالم ملکوت و بهشت هم چیزی نمی‌تواند وارد دنیا شود چون آن نیز اقتضائات عالم بهشت را دارد و نمی‌تواند وارد این دنیا شود. در عالم ملکوت که ظرف کمال است، صدا بالاترین کمال را دارد لذا حضرت داوود (ع) آوازه‌خوان بهشت و کمال او صوت اوست بنابراین اگر صوت یک پیغمبر کمال اوست، پس اصل آوازخوانی حرام نیست بلکه با ورود به این دنیا و بروز تغییرات، حرام می‌شود. رنگ و بو نیز به همین صورت است.

وی گفت: بویی که مربوط به بهشت است، از فاصله 50 هزار سال نیز به مشام می‌رسد اما این بو به مشام برخی از افراد از جمله کسانی که به پدر و مادر خود بی‌احترامی می‌کنند نمی‌رسد. خداوند تعالی در این دنیا، این بو را در وجود مقدس و نورانی صدیقه طاهره (س) قرار داد. در همین رابطه پیامبر اسلام (ص) فرمودند: هر وقت مشتاق بهشت می‌شوم، بوی بهشت را از فاطمه می‌شنوم. یعنی خداوند کمال وجودی عالم ملکوت را در وجود صدیقه طاهره به ودیعت گذاشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار