کارشناس مسائل بین‌الملل:

حمله موشکی به عین‌الاسد نقطه آغاز انتقام سخت است

امانی با تصریح بر اینکه حمله موشکی به عین‌الاسد نقطه آغاز پروسه انتقام سخت است، گفت: این انتقام سخت با اخراج آمریکا از منطقه و از بین بردن هژمونی و هیمنه این کشور در غرب آسیا و حتی جهان ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۴۹۹۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵ - 09January 2022

حمله موشکی به عین‌الاسد نقطه آغاز انتقام سخت است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «مجتبی امانی» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگویی  با تاکید بر اینکه در پاسخ به حمله متجاوزانه یک کشور بیگانه باید عاقلانه رفتا کرد، اظهار داشت: اگر کشوری در چنین شرایطی بدون تعقل دست به حمله زده شود، دچار عوارضی می‌شود که ضرر آن بیشتر است. صدام بدون تعقل جنگ را آغاز کرد، با وجود خسارت‌های زیاد در نهایت چیزی به دست نیاورد و به دار آویخته شد.

وی درباره انتقام سخت توضیح داد و بیان کرد: انتقام سخت قطعا با شلیک ۱۳ موشک آغاز شد، اما حرکت‌های بعد و سلسله اقداماتی در نظر گرفته شده است که آن را تکمیل می‌کند. جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که با تعقل این کار را مدیریت کند که در صحنه دنیا، به عنوان یک کشور دارای تعقل معرفی شود.

 کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به ترور سردار شهید سلیمانی تصریح کرد: انتقام سخت در حقیقت احساس خون ریخته شده سردار سلیمانی است که باید به طور کامل انجام شود. انتقام سخت دارای مقدمات و موخراتی است مجموعه آن‌ها سبب خواهد شد که ایمنی آمریکا شکسته شود، زیرا ایالات متحده تلاش کرد با آن عمل تروریستی برای خود یک هیمنه در جهان ایجاد کند.

وی حضور آمریکا در منطقه را بخشی از هژمونی و هیمنه این کشور دانست و تاکید کرد: این هیمنه باید شکسته شود و شاهد هستیم در چند ماه اخیر آمریکا مجبور به ترک منطقه شده است و این روند همچنان ادامه دارد. تسلط آمریکایی‌ها در منطقه و ارتباطاتی که آن‌ها به صورت زروگویانه با برخی از کشور‌ها دارند باید پایان داده شود. همه این موارد پروژه‌های بسیار مهمی است که ایران در ادامه ترور وحشیانه آمریکا ادامه می‌دهد.

امانی با تاکید بر این موضوع که ایران در برابر ترور شهید سلیمانی یک حقی برای صاحبان خون غائل هستیم عنوان کرد: در کنار این انتقام، هدف اصلی از پروسه انتقام سخت پایان دادن به هیمنه و هژمونی آمریکا در منطقه است. اخراج آمریکا و جمع کردن دست و پای استعماری آمریکا در غرب آسیا از ابعاد دیگری از انتقام سخت است که شلیک موشک‌ها به عین الاسد آغاز آن بودند.

 کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: شلیک موشک‌ها در حقیقت نقطه آغازی بر تغییر رویکرد مقابله ایران با آمریکا محسوب می‌شود که از ۱۸ دی ماه سال ۹۸ آغاز شده است.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها