سخنگوی ناجا:

شهید سلیمانی قهرمان ملی و بین‌المللی جبهه مقاومت است

سردار حاجیان گفت: سردار شهید قاسم سلیمانی قهرمان ملی و بین‌المللی در حوزه مقاومت، ایثار و فداکاری بود.
کد خبر: ۴۹۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱ - 10January 2022

سخنگوی ناجابه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار مهدی حاجیان سخنگوی ناجا صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، با گرامیداشت دومین سالگرد سردار شهید قاسم سلیمانی، اظهار داشت: ایشان قهرمان ملی و بین‌المللی در حوزه مقاومت، ایثار و فداکاری بود.

وی ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند مکتب سردار سلیمانی مکتبی است در دل انقلاب اسلامی و شهادت سردار دل‌ها تحولی در مقابله با ظلم ایجاد کرد.

سردار حاجیان گفت: سردار سلیمانی در جهاد، فداکاری، ایثار و ولایتمداری همواره پیشقدم بود.

وی در ادامه نشست با اشاره به اقدامات پلیس فتا اظهار داشت: در این بخش به آنچنان توانمندی رسیدیم که بیش از ۸۹ درصد از جرایمی که در این حوزه به وقوع پیوسته را کشف کرده‌ایم.

سخنگوی ناجا ادامه داد: در ۹ ماهه امسال ۱۹۵ پرونده باندی و سازمان یافته کشف شده که ۶۵ فقره مربوط به فیشینگ، ۳۴ فقره جعل کارت بانکی و ۹۴ کلاهبرداری اینترنتی بوده است.

سردار حاجیان افزود: در حوزه فروش داروهای تقلبی در فضای مجازی در ماه گذشته ۲۵ متهم که اقدام به فروش داروهای سقط جنین می‌کردند توسط فضای مجازی دستگیر شدند؛ همچنین ۷۲ تارنما شناسایی و بسته شد.

وی با اشاره به مقابله با قاچاق کالا، دارو و مبارزه با فساد گفت: پلیس امنیت اقتصادی با رویکرد مشخص و رسیدن به توانمندی‌های علمی در حوزه کشفیات موفق عمل کرده است.

افزایش ۴۸۵ درصدی کشفیات کالای قاچاق در ۹ ماهه امسال

سردار حاجیان ادامه داد: با راه‌اندازی پلیس اقتصاد امنیتی در گمرک امروز در حوزه مبارزه با قاچاق کالا توانستیم در حوزه کشفیات ۴۵۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشیم؛ همچنین دستگیری متهمین مبارزه با کالا حدود ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی گفت: از ابتدای سال تا کنون سه میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه لوازم یدکی قاچاق کشف شده که ۹۶ درصد افزایش داشته است؛ همچنین شش میلیون و ۹۰۰ هزار دستگاه لوازم خانگی کشف شده که افزایش ۶۹ درصدی داشته است.

سردار حاجیان تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون حدود ۱۷۹ هزار دستگاه استخراج رمز ارز کشف شده است.

وی با بیان اینکه ۵۲ درصد سرقت‌ها در حوزه سرقت‌های خُرد است، گفت: سرقت‌های خُرد نسبت به سال‌ گذشته افزایش ۹ درصدی داشته که به دلیل فقر، معیشت و ... است.

سخنگوی ناجا با اشاره به اینکه سرقت‌های خُرد مواردی هستند که ارزش مالی پایینی دارند، افزود: کشفیات پلیس در حوزه سرقت‌ها نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

قوانین در برخورد با مجرمین بازدارنده نیست

سردار حاجیان ادامه داد: امروز متاسفانه قوانین در حوزه مقابله با سرقت‌ بازدارنده نیست و به همین دلیل تکرار جرم در این حوزه صورت می‌گیرد.

بر اساس قانون برگه سبز پلیس سند مالکیت محسوب می‌شود

وی درباره سند مالکیت خودرو گفت: در حال حاضر و براساس قانون سند مالکیت خودرو، برگه سبزی است که پلیس راهور صادر می‌کند؛ همچنین با وزارت اقتصاد هماهنگی صورت گرفته تا در مراکز تعویض پلاک دفاتری برای اخذ مالیات صورت گیرد و مالیات هم ربطی به پلیس ندارد.

سردار حاجیان در خصوص حضور پلیس در مناطق سیل زده گفت: مهمترین وظیفه انتظامی جمهوری اسلامی ایران برقراری نظم و امنیت در زمان بحران‌های طبیعی است و در  این بحران‌ها سازو کارهای مشخصی داریم.

وی اضافه کرد: بر اساس انعطاف‌پذیری که پلیس دارد در بحران‌ها تاکتیک‌ها تغییر می‌کند.

راه‌اندازی ۷۲ اکیپ امدادی در شهرهای سیل زده

حاجیان افزود: طبق دستور پلیس تمامی تجهیزات در اختیار سیل‌زد‌ه ها قرار دارد؛ همچنین بیش از ۱۵۰ واحد گشتی مضاعف در شهرهای سیل زده در حال انجام وظیفه هستند و ۷۲ اکیپ امدادی برای ارائه خدمات در این مراکز راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه ترددها نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است، گفت: با توجه به حجم تردد‌ها فوتی‌ تصادفات تا کنون ۹ درصد افزایش داشته است.

اراده‌ای در بین مسئولین کانادا برای استرداد خاوری وجود ندارد

سخنگوی ناجا با اشاره به اینکه ۱۹۳ کشور عضو پلیس اینترپل هستند، گفت: جمهوری اسلامی ایران جزء موسسین این سازمان است. وظیفه پلیس اینترپل ردیابی و شناسایی مجرمینی است که پس از جرم به خارج از کشور متواری می‌شوند؛ پلیس اینترپل با همکاری قوه قضاییه و وزارت امور خارجه متهمینی که جرم کیفری دارند را براساس عمل متقابل و تفاهم نامه دو جانبه و چند جانبه به کشور استرداد می‌کنند.

وی درباره عدم استرداد محمود خاوری به کشور گفت: محل اقامت خاوری در کانادا شناسایی شده و برای او اعلان قرمز صادر شده و تحت تعقب قرار گرفته است.

حاجیان گفت: در بین مسئولین کانادا اراده‌ای برای استرداد خاوری وجود ندارد و پلیس اینترپل این را به صراحت اعلام کرده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار