حرکت قطبی‌سازی جامعه آمریکا به سمت نقطه اوج

جامعه آمریکا در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای در این کشور با بحران‌های متعددی مواجه است.
کد خبر: ۴۹۹۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳ - 10January 2022

حرکت قطبی سازی جامعه آمریکا به سمت نقطه اوج

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، یک سال پس از حمله به کنگره آمریکا و در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای، به نظر می‌رسد که جامعه این کشور به‌شدت قطبی شده است.

به گزارش «ژاپن تایمز»، «برای نخستین بار، در ارزیابی جهانی جوامع دموکراتیک توسط موسسه بین‌المللی دموکراسی و کمک در انتخابات، یک گروه تحقیقاتی بین دولتی، آمریکا به‌عنوان دموکراسی در حال عقب‌گرد طبقه‌بندی شده است»

بر اساس این گزارش «یکی از دلایل کلیدی، ادامه استقبال از اتهامات مربوط به تقلب در انتخابات آمریکا در میان جمهوری‌خواهان است.»

«ژاپن تایمز»، می‌نویسد «اما به گفته رئیس این سازمان، شاید نگران‌کننده‌ترین جنبه دموکراسی آمریکایی قطب‌بندی رو به افزایش باشد؛ یک سال پس از شورش کنگره در ۶ ژانویه، برداشت آمریکایی‌ها حتی درباره رویداد‌های مستند آن روز بر اساس خطوط حزبی تقسیم می‌شود.»

قطبی شدن در بسیاری از تشخیص‌ها از مبارزات سیاسی کنونی آمریکا به چشم می‌خورد؛ برخی از محققان در مورد نزدیک شدن به «نقطه اوج» قطبش برگشت ناپذیر هشدار می‌دهند.

اما سؤال دیگری که در اینجا مطرح شده این است که آیا انتخابات پیش روی آمریکا می‌تواند از گزند گروه‌های شورشی در این کشور در امان باشد یا خیر.

نگارنده می‌نویسد «روی آوردن به خشونت بر سر مسائل سیاسی در آمریکای امروزی بسیار رایج شده است.»

نخستین سالگرد حمله به کنگره توسط حامیان «دونالد ترامپ» در ژانویه در تلاش برای لغو نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، مصادف شد با یک مرحله جدید و دراماتیک از تحقیقات کمیته کنگره در مورد آنچه اتفاق افتاده است.

جای تعجب نیست که ترامپ و متحدانش استراتژی تلاش برای به تعویق انداختن روند کمیته ۶ ژانویه را اتخاذ کرده‎اند، با این پیش فرض که پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر امسال به آن‌ها این امکان را می‌دهد که کمیته را پیش از اتمام کارش تعطیل کنند.

در واقع، استفاده از خشونت بر سر مسائل سیاسی در آمریکا، احترام نگران‌کننده‌ای به خود می‌گیرد.

چند نظرسنجی اخیر حاکی از افزایش شدید درصد آمریکایی‎ها، به‌ویژه در میان جمهوری‌خواهان است که معتقدند خشونت علیه دولت گاهی موجه است.

یک نظرسنجی نشان می‌دهد که ۶۲ درصد از آمریکایی‌ها انتظار دارند طرف بازنده در انتخابات ریاست جمهوری واکنش خشونت آمیزی نشان دهد.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار