اسماعیلی در همایش مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

راهیان نور یک حرکت آفندی در مقابله با تهاجمات دشمن/ جنگ امروز جنگ روایت‌هاست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه راهیان نور یک حرکت آفندی در مقابله با تهاجمات دشمن است، گفت: جنگ امروز جنگ روایت‌هاست.
کد خبر: ۵۰۰۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴ - 11January 2022

راهیان نور یک حرکت آفندی در مقابله با تهاجمات دشمن/ جنگ امروز جنگ روایت‌هاستبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه) در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم، اظهار داشت: نظام اسلامی محصول خون پاک شهداست؛ لذا در این نظام کسی که در دوران دفاع مقدس بی‌تفاوت بود، نمی‌تواند در مسئولیت‌های حساس منصوب شود.

وزیر ارشاد گفت: دوران دفاع مقدس دوره طلایی تاریخ کشور است. هیچکس به اندازه رهبر معظم انقلاب اسلامی نمی‌توانست، گنج عظیم دفاع مقدس را زنده نگه دارد. غیرت و ایستادگی معظم‌له بود که این گنج غنی برای نسل‌های آینده زنده نگاه داشته شود.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی با وجود شرایط کرونایی جلسات کنگره شهدا را حضوری برگزار می‌کنند، بیان داشت: پدران و مادران شهدا گنج‌های واقعی دوران دفاع مقدس هستند که باید خاطرات آن‌ها از فرزندان شهیدشان ثبت و ضبط شود. امیدوارم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حماسه بزرگ دفاع مقدس را روایت کند.

وی با بیان اینکه برکت و معنویت شهدا ناخودآگاه نسل جدید را درگیر می‌کند، گفت: تشییع شهدای گمنام هر وقت در کشور صورت می‌گیرد، انقلاب اسلامی جان تازه‌ای می‌گیرد؛ چراکه در شرایط بد معیشتی و شرایط کرونایی مردم پرشکوه‌تر از قبل در مراسم تشییع شهدا حضور پیدا می‌کنند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه مرقد شهدای گمنام محل مراجعه عموم مردم شده است، گفت: شجاعت رزمندگان باید بدون اغراق روایت شود، چون هر چه در مورد دفاع مقدس بگوییم، تمام نمی‌شود. دفاع مقدس انقلاب اسلامی را بیمه کرد و در این دوران بود که ما حقانیت انقلاب اسلامی را به جهان مخابره کردیم.

وزیر ارشاد با بیان اینکه موضوع گسترش فرهنگ ایثار و شهادت یکی از سرفصل‌های اصلی کاری ما است، گفت: ما به عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت انقلابی در کنار شما هستیم.

اسماعیلی با بیان اینکه ما امروز درگیر یک شبیخون فرهنگی هستیم و دشمن از طریق فضای مجازی هر اطلاعاتی در اختیار جوانان ما قرار می‌دهد، افزود: امروز نباید غفلت کنیم چراکه درگیر جنگ واقعی در حوزه روایت‌گری هستیم راهیان نور مهمترین کار آفندی در مقابل این تهاجمات است.

وی با بیان اینکه راهیان نور بچه‌های ما را بیمه می‌کند، خاطرنشان کرد: امروز می‌توانیم با زبان هنر و تصویر رشادت‌ها و ایثارگری‌ها را به نسل جوان انتقال دهیم و نسل امروز و آینده را با دفاع مقدس آشنا کنیم.

انتهای‌پیام/241

نظر شما
پربیننده ها