سردار کارگر در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

دفاع مقدس کلید وحدت است/ پیروز واقعی دفاع مقدس ملت بودند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه دفاع مقدس کلید وحدت است، گفت: مراسم تشییع باشکوه شهدای گمنام نشان داد که مردم کشور ما نقاط وحدت را می‌شناسند و در هر شرایطی پای نظام و انقلاب اسلامی می‌ایستند.
کد خبر: ۵۰۰۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴ - 13January 2022

دفاع مقدس کلید وحدت است/ پیروز واقعی دفاع مقدس ملت بودندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز (پنج‌شنبه) در سومین روز از همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافع حرم، مدافع سلامت و مدافع امنیت اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در طول هشت سال گذشته ۲۰ موزه دفاع مقدس ساخته است، چهار موزه از قبل ساخته شده بود و سه موزه نیز ان‌شاالله تا پایان سال افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید که مجموع آن‌ها به ۲۷ موزه خواهد رسید، ما همه این توفیقات را لطف و عنایت خداوند و شهدا می‌دانیم.

سردار کارگر در ادامه به تولید کتاب در حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تا سال ۱۳۹۳ تقریبا ۷۰۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس منتشر شده بود، اما خوشبختانه از سال ۱۳۹۳ تا کنون تقریبا حدود هفت هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس منتشر شده است.

وی افزود: تا سال ۱۳۹۳ فقط  ۳/۵ درصد از کتاب‌های منتشر شده در کشور متعلق به دفاع مقدس بود، اما در سال ۱۳۹۸ سهم کتاب‌های دفاع مقدس به ۱۹/۵ درصد رسید که ۱۱/۵ درصد آن را بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تولید و به چاپ رسانده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه به جشنواره فیلم کوتاه رسام اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: خوشبختانه این جشنواره خیلی مورد استقبال قرار گرفته و از خارج از کشور نیز به این جشنواره در حوزه دفاع مقدس و مقاومت اسلامی آثار ارسال شده است.

وی در حوزه تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس نیز گفت: در سال ۱۳۹۶، از ۵۰۰ نفر پیشکسوت دوران دفاع مقدس تجلیل شد، در سال ۱۳۹۷، این رقم به ۲۰ هزار نفر رسید و در سال ۱۳۹۸ از ۲۰۰ هزار نفر و در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نیز هر سال از یک میلیون پیشکسوت تجلیل به عمل آمد.

سردار کارگر در بخشی از سخنان خود به مراسم تشییع بی‌نظیر شهدای گمنام که در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) همزمان در ۲۵ استان کشور با حضور پرشکوه امت شهیدپرور کشور برگزار شد، اشاره کرد و اظهار داشت: مراسم تشییع پیکر‌های پاک ۲۵۰ شهید گمنام در ۲۵ استان به‌صورت همزمان بی‌مانند بود. پیکر‌های مطهر این شهدا تقریبا میزبان دو هزار و ۷۰۰ شهر و روستا بودند و حدود هفت هزار برنامه در این خصوص برگزار شده است؛ لذا تشییع پرشکوه شهدای گمنام از سوی مردم کشور نشان می‌دهد که آن‌ها نقاط وحدت را به‌خوبی می‌شناسند.

سردار کارگر در ادامه بیان داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وارد مسائل سیاسی و جناحی نمی‌شود، ما در موضوع راهیان نور نیز وارد مسائل جناحی نشده و نخواهیم شد.

وی در پایان ضمن تقدیر از حضور سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: کسانی‌ که به‌ دنبال اختلاف بین ارتش و سپاه هستند، در خط دشمن حرکت می‌کنند. هم ارتش در دفاع مقدس خوش درخشید، هم سپاه و هم بسیج، پیروز واقعی دفاع مقدس مردم بودند. دشمن تلاش می‌کند دفاع مقدس را تحریف کند، اما نمی‌تواند. ما حقایق دفاع مقدس را بیان کنیم، همه توطئه‌های دشمن خود به خود خنثی می‌شود.

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها