یادداشت/ شهاب شعبانی‌نیا

تأثیر «غیرت دینی» بر پیشرفت روزافزون توان دفاعی کشور

عامل پیش‌برنده‌ای که توفیقات امروز را در عرصه دفاعی برای ایران رقم زده است، «غیرت دینی توأم با عقلانیت» بوده است.
کد خبر: ۵۰۰۶۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۶ - 16January 2022

تأثیر «غیرت دینی» در توفیقات نیروهای مسلحگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- شهاب شعبانی‌نیا؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها کلیدواژه «غیرت دینی» را در سخنان خود به کار برده‌اند. ایشان در دیدار اخیر (دیدار تصویری) با جمعی از قشر‌های مختلف مردم قم، نیز از عبارت «غیرت دینی همراه با عقلانیت» استفاده کردند.

همچنین رهبر انقلاب اسلامی در بخشی از سخنرانی خود، «غیرت دینی» را عامل نجات کشور در بزنگاه‌های مختلف و تبدیل کردن تهدید‌ها به فرصت خواندند و افزودند: غیرت دینی را حفظ کنید؛ زیرا این غیرت دینی مردم بود که کشور را در دفاع مقدس پیروز کرد.

غیرت دینی به معنای تقیّد و تعهد داشتن هر فرد مسلمان نسبت به کیان اسلام و تلاش برای حفظ آن چیزی است که محافظت از آن ضروری و واجب است؛ البته هر فرد در مواجهه با شرایط مختلف و در موارد لزوم بر اساس عقل و تدبیر در صحنه حاضر می‌شود و به تکلیف خود عمل می‌کند؛ همچنان‌که حضور مردم در جبهه‌های حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس، راهپیمایی‌ها و مراسم از قبیل سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و مراسم کم‌نظیر تشییع پیکر شهید سلیمانی و حماسه‌سازی‌هایی همچون حماسه ۹ دی را می‌توان ناشی از غیرت دینی ملت ایران دانست.

از دیگر آموزه‌های فرمانده کل قوا این است که ابزار نظامی آن وقتی فایده می‌بخشد که متکّی به ایمان و غیرت دینی باشد و در این صورت است که ابزار نظامی اثرگذار خواهد بود.

توان دفاعی کشور که امروز به‌صورت چشمگیری افزایش یافته، محصول برخورداری مجموعه نیرو‌های مسلح از غیرت دینی بوده است و دلیل این امر را می‌توان پیشرفت در شرایط سخت تحریم دانست.

تجربه دوران دفاع مقدس به انضمام عقلانیت حاکم بر مجموعه نیرو‌های مسلح، فرماندهان ما را به این باور رساند که امنیت، عاریه‌ای نیست؛ بلکه برای برقراری آن باید آستین همت را بالا زد و بر توان داخلی تکیه کرد تا در بزنگاه‌ها محتاج به بیگانگان نباشیم.

این‌چنین بود که در شرایط تحریم، شعار «ما می‌توانیم» سرلوحه امور نیرو‌های مسلح قرار گرفت و متخصصان دفاعی کشورمان از جمله شهیدانی هچون طهرانی‌مقدم و فخری‌زاده با برخورداری از غیرت دینی و با تلاش‌های مستمر خویش موفق شدند ایران اسلامی را به‌عنوان یکی از قدرت‌های برتر نظامی و موشکی در دنیا مطرح سازند؛ به گونه‌ای که امروز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از شعار ما می‌توانیم عبور کنند و شعار «ما توانستیم» را به رخ جهانیان بکشند.

عامل پیش‌برنده‌ای که توفیقات امروز را در عرصه دفاعی برای ایران رقم زده است، «غیرت دینی توأم با عقلانیت» بوده است. مصادیق متعددی از پیشرفت‌های ایران در حوزه‌های رزم هوایی، زمینی و دریایی وجود دارد که بارزترین آن‌ها توان موشکی و پهپادی نیرو‌های مسلح است. موضوعی که موجب نگرانی قدرت‌های استکباری شده و در مقابله با آن مستأصل شده‌اند به گونه‌ای که پس از انعقاد برجام، به دنبال محدودسازی قدرت موشکی ایران نیز بوده‌اند.

در شرایط تحریم، این غیرت دینی بود که توان بازدارندگی دفاعی کشورمان را به نقطه‌ای قابل اتکا رساند؛ هرچند که در معنایی کاملاً متضاد با غیرت دینی و همچنین در سخنانی بر خلاف عقلانیت، در درون کشورمان، برخی هم‌صدای با دشمنان، شعار‌هایی از قبیل «دنیای فردا دنیای گفتمان‌هاست؛ نه موشک‌ها» را مطرح کردند و علیه توان موشکی کشور موضع گرفتند! این در حالی است که رهبر انقلاب از توان دفاعی و موشکی کشور به عنوان «مسائل ناموسی انقلاب» یاد کرده‌اند و طبعاً کسی که غیرتمند است، هیچ‌گاه به گونه‌ای عمل نخواهد کرد که خلاف مصالح کشور و ملتش باشد.

انتهای پیام/ 200

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
بهتاش
|
Canada
|
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
0
0
با تجمع نیروهای همیشه گرسنه آمریکا در کشورهای همجوار ایران، لازم است که از رزمندگان فداکار فاطمیون و زینبیون هم یاد کنیم که در مقابل اراذل و اوباش آمریکایی و مزدوران منطقه‌ای آن‌ها، سینه سپر کرده‌اند. منِ حقیر، بهتاش هستم از کانادا و به‌عنوان فداییِ ولایت فقیه، آمادگی خود را برای دفاع از ولایت و فدا کردن جان ناقابلم در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی اعلام می‌کنم. مرگ بر ضد ولایت فقیه. مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر تمامی دشمنان ایرانِ اسلامی.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار