عضو ائتلاف المالکی:

بازی کثیفی برای ایجاد شکاف میان احزاب شیعی عراق دنبال می‌شود

عضو ائتلاف دولة القانون تاکید کرد که حملات اخیر به نمایندگی‌های دیپلماتیک در سایه روند سیاسی برای تشکیل کابینه نشان می‌دهد بازی کثیفی برای ایجاد شکاف میان گروه‌های شیعی عراق دنبال می‌شود.
کد خبر: ۵۰۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰ - 15January 2022

بازی کثیفی برای ایجاد شکاف میان احزاب شیعی عراق دنبال می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «کاظم الحیدری» یکی از اعضای ائتلاف دولة القانون روز شنبه تاکید کرد که یک بازی کثیف پشت هدف قرار گرفتن پایگاه‌های نظامی و نمایندگی‌های دیپلماتیک خارجی در عراق وجود دارد.

او در گفتگو با موازین نیوز گفت: هدف از اینکه دقیقا این روز‌ها حملات پی در پی انجام می‌شود، ایجاد شکاف بین جریان صدر و الاطار التنسیقی (چارچوب هماهنگی) و قطع کردن راه‌های گفتگو بین طرف‌های سیاسی برای تشکیل کابینه است.

وی با تاکید بر مخالفت همه گروه‌های مقاومت با این حملات گفت: این زمان‌بندی برای حملات و رویه فعلی نشان می‌دهد که طرف‌های پشت سر آن به دنبال دامن زدن دوباره به تنش‌ها هستند، در حالی که همه گروه‌های چارچوب هماهنگی مخالفت خود را با این گونه اقدامات اعلام کردند.

رسانه‌ها طی دو هفته گذشته از بیش از ده حمله به پایگاه‌های آمریکا و کاروان‌های لجستیکی این کشور در بخش‌های مختلفی از عراق و شرق و شمال شرق سوریه خبر داده‌اند.

منابع خبری عراق هم شامگاه پنجشنبه از شنیده شدن صدای انفجار در منطقه سبز بغداد خبر دادند و گفتند که سفارت آمریکا در بغداد هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

گروه‌های مقاومت عصائب اهل الحق و کتائب حزب الله طی دو روز اخیر با صدور بیانیه‌هایی تاکید کردند که این حملات مشکوک با هدف سنگ اندازی در روند پیشبرد فرآیند سیاسی پس از انتخابات عراق انجام می‌شود.

جریان صدر به عنوان حزب سیاسی پیروز در انتخابات پارلمانی اخیر عراق طی هفته‌های گذشته در حال رایزنی با دیگر گروه‌های شیعی عضو الاطار التنسیقی (چارچوب هماهنگی) بود؛ اما به عقیده کارشناسان تلاش‌های پشت پرده‌ای برای به انزوا کشاندن چارچوب هماهنگی و شریک نکردن آن در دولت آتی عراق جریان دارد.

مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق در واکنش به این حمله گفته بود که برخی از «مدعیان مقاومت» سفارت آمریکا را هدف قرار داده‌اند و در این حملات، غیر نظامیان زخمی شدند.

الصدر با بیان اینکه ملت عراق نباید فریب این تحرکات را بخورد، خاطر نشان کرد: آنان این کار را می‌کنند تا خروج نیرو‌های آمریکا از عراق را به تأخیر بیاندازند تا برای استفاده از سلاح، بهانه داشته باشند.

وی با بیان اینکه، وجود این افراد در گرو حضور آمریکای اشغالگر است، تصریح کرد، باید صدای خشونتی که ملت و حکومت را در معرض خطر قرار می‌دهد، ساکت شود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها