معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

سال ۱۴۰۰ در چاپ کتاب رشد ۱۹ درصدی داشتیم/ امسال زمستانه فروش کتاب نداریم

احمدوند از رشد ۱۹ درصدی چاپ کتاب در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: باتوجه به برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب، امسال در این فصل طرح زمستانه را نخواهیم داشت.
کد خبر: ۵۰۰۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱ - 16January 2022

سال ۱۴۰۰ در چاپ کتاب رشد ۱۹ درصدی داشتیم/ امسال زمستانه فروش کتاب نداریمبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری «دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران» با هدف تشریح برنامه‌های این رویداد ملی-بین‌المللی برگزار شد.

یاسر احمدوند معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب هستیم که نویدبخش یک میهمانی فرهنگی برای دوستداران کتاب، ناشران، ویراستاران، نمونه‌خوان‌ها، گرافیست‌ها، صفحه‌آرایان، بدنه حوزه نشر، فعالان حوزه کتاب، فعالان حوزه ترویج و فروش و وزارت ارشاد نیز میزبان این میهمانی خواهد بود که امیدواریم استقبال و بهر‌مندی دوستداران کتاب اتفاقی ارزشمند و شگفت را در این عرصه رقم بزند.

وی با بیان اینکه سال قبل شاهد استقبال بالایی از نمایشگاه مجازی کتاب بودیم که امیدواریم امسال هم این استقبال را بیش از پیش شاهد باشیم، افزود: نشانه‌هایی از عبور دوران رخوت و رکود در حوزه فرهنگ را مشاهده می‌کنید. در سال ۱۴۰۰ تعداد عناوین منتشر شده رشد ۱۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد که امیدواریم این عدد در نمایشگاه نیز خود را نشان دهد و رشد ۲۰ درصدی در شاخص‌های مختلف را داشته باشیم.

احمدوند ادامه داد:‌ این نمایشگاه عرصه‌ای از پیوند خدمات در بخش‌های پشتیبانی، مالی و توزیع توسط بانک صادرات، ناشران و شرکت ملی پست است. از تمام نهادهای حاکمیتی دعوت می‌کنم سقفی را برای خرید کتاب کارکنان خود اختصاص دهند زیرا کتاب مؤثرترین و پرمخاطب‌ترین کالای فرهنگی است. زنجیره محصولات فرهنگی در کشور نیازمند بازسازی است و نمایشگاه کتاب مجازی تلاشی برای بهبود این زنجیره است که امیدواریم نمونه‌هایی از آن در عرصه‌های فرهنگی تکثیر و گسترش یابد.

طرح فصلی زمستانه فروش کتاب نداریم

یاسر احمدوند معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی براینکه آیا طرح فصلی زمستانه خرید کتاب را باتوجه به همزمانی نمایشگاه مجازی با این طرح خواهیم داشت، اظهار داشت: باتوجه به برگزاری نمایشگاه در این فصل طرح زمستانه را نخواهیم داشت، علی‌رغم اینکه فروشگاه‌ها خود می‌توانند تخفیف‌هایی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه توسعه ویترین در حوزه کتاب از برنامه‌های وزارت ارشاد است، گفت: امیدواریم برای سال آینده با همکاری مجلس شورای اسلامی شرایط اعتباری خوبی برای توسعه ویترین داشته باشیم. سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کتابفروشی در سراسر کشور نیازمند حمایت دولتی است. زیرساخت این حمایت براساس آمارها و داده‌های بدست آمده از نمایشگاه مجازی کتاب و میزان علاقه‌مندی‌های مردم در شهرهای مختلف خواهد بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار