فرمانده کل ارتش در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

آموزش بیش از ۱۹۸ هزار سرباز در قالب دوره‌های مهارت‌آموزی

امیر سرلشکر موسوی از آموزش بیش از ۱۹۸ هزار سرباز در رشته‌های تخصصی و عمومی دوره‌های مهارت‌افزایی کارکنان وظیفه طی یک سال و نیم گذشته خبر داد.
کد خبر: ۵۰۰۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸ - 16January 2022

آموزش بیش از ۱۹۸ هزار سرباز در رشته های تخصصی و عمومیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش در حاشیه پنجمین جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح که صبح امروز (یکشنبه) در ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی سال‌های اخیر در ارتش جمهوری اسلامی ایران تلاش شده تا تغییر رویکرد نسبت به مسئله سربازی ایجاد شود به طوری که در این فرایند نگاه بهره‌ده به رویکرد بهره‌بر تغییر یافته است.

وی افزود: هنگامی که یک سرباز وارد ارتش می‌شود، بیش از اینکه بخواهیم توجه کنیم که او چه کاری برای سیستم می‌خواهد انجام دهد بیشتر به این فکر می‌کنیم که ما چه کاری برای او می‌خواهیم انجام دهیم تا آینده این کشور هر روز بهتر و شکوفاتر شود.

سرلشکر موسوی تصریح کرد: با تدبیر رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح از پنج سال گذشته طرح مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح ساماندهی شد و در این راستا قرارگاه مهارت‌آموزی در سطح نیرو‌های مسلح شکل گرفت؛ بلافاصله سازمان‌ها و نهاد‌های کشوری در سطوح وزرا و مدیران پای کار آمدند و با فرماندهان ارشد نیرو‌های مسلح همکاری و تعامل کرده و امروز مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح به‌عنوان یک فعالیت ساماندهی شده به جامعه جوان ارائه شده است.

فرمانده کل ارتش در خصوص اقدامات ارتش در این حوزه گفت: در طول یک سال و نیم گذشته موفق شدیم در ارتش جمهوری اسلامی ایران بیش از ۱۹۸ هزار سرباز را در حوزه‌های مختلف مهارت‌آموزی مورد آموزش تخصصی و عمومی قرار دهیم که این آموزش‌ها رشته‌های مختلف کشاورزی، رایانه، فرهنگ و هنر و ورزش را در بر می‌گیرد.

وی در ادامه توجه به مهارت‌افزایی را در سطح کشور کاری مطلوب و ضروری عنوان کرد.

در پایان این مراسم، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح از سند ملی مهارت‌آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح رونمایی کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار