توسط رزمندگان نیروی زمینی سپاه صورت گرفت؛

مردم‌یاری و احداث سیل بند برای روستا‌های در معرض سیلاب در میناب

بهره برداری از سیل بند‌های احداثی نیروی زمینی سپاه برای مصون سازی مناطق و روستا‌های در معرض سیلاب در حوضه سرریز سد استقلال و رود میناب در استان هرمزگان آغاز شد.
کد خبر: ۵۰۰۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸ - 16January 2022

مردمیاری و احداث سیل بند برای روستا‌های در معرض سیلاب در میناببه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در ادامه اقدامات مردم یاری سپاه و در پی بارندگی‌های شدید و جاری شدن حجم کم سابقه سیلاب، سیل بند بزرگ محافظتی در منطقه دهستان‌های تیاب و حومه شهرستان میناب در استان هرمزگان با تلاش واحد‌های مهندسی قرارگاه منطقه‌ای مدینه منوره نیروی زمینی سپاه به اتمام رسید و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این سیل بند، مردم ساکن در روستا‌های تمبک با بیش از ۱۴۰ خانوار و همچنین روستا‌های مازغ با بیش از ۲۵۰۰ نفر جمعیت را از مخاطرات سیلاب و طغیان رودخانه مصون نگه می‌دارد.

مهندسی رزمی قرارگاه منطقه‌ای مدینه منوره سپاه در این عملیات مردمیاری توانست با بهره گیری از نیرو‌های جهادی و خستگی ناپذیر و بکارگیری بیش از ۳۰ دستگاه ماشین آلات سنگین، طی ۷روز تلاش شبانه روزی، سیل بند محافظتی را در مسیر‌های جانبی سرریز سد استقلال و طغیان رود میناب احداث نموده و مانع از وارد آمدن خسارت‌های سنگین به خانه‌ها و زیرساخت‌های مناطق روستایی در دهستان‌های تیاب و حومه شهرستان میناب استان هرمزگان شود.

در همین حال، بخشی از عملیات مهم لایروبی بستر رودخانه نیز توسط این مجموعه از مهندسی قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به انجام رسید؛ مشکلی که تا پیش از این، یکی از عوامل شدت پیدا کردن طغیان رودخانه‌های منطقه و وارد آمدن خسارت به مناطق در معرض سیلاب بود.

همچنین، این قرارگاه با اعزام بخشی از نیرو‌ها و ماشین آلات خود برای کمک به شهرداری رودان در ترمیم خسارات ناشی از طغیان رودخانه و کمک به ترمیم خسارات در محله سنگی رودان و زیر سازی مسیر تردد روستا‌های کرگان، به کمک مردم شتافت.

به گفته سرهنگ پاسدار شهرام اسکندری معاون هماهنگ کننده قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه، مردمیاری و اقدامات امدادی این قرارگاه و سایر بخش‌های نیرو تا زمانی که نیاز باشد، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار