کتاب «جهاد تبیین» رونمایی شد/ صلح‌میرزایی: نیازمند «قرارگاه ملی تبیین» هستیم

کتاب «جهاد تبیین» در اندیشه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌ العالی) در سالن سوره حوزه هنری رونمایی شد.
کد خبر: ۵۰۰۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸ - 16January 2022

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین رونمایی از کتاب «جهاد تبیین» در اندیشه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌ العالی) در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

قندهاری‌نیا: چاپ تفسیر قرآن رهبر انقلاب 
در ابتدا، «محمدعلی قندهاری‌نیا» مدیر انتشارات انقلاب اسلامی بابیان‌اینکه یکی از وظایف دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنار کارهای رسانه‌ای، پژوهشی و اسنادی، آماده‌سازی فرمایشات ایشان برای عموم مخاطبین است، اظهار داشت: در همین راستا انتشارات انقلاب اسلامی بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب طی ۱۱ سال فعالیت خود منتشر کرده است که بسیاری از این آثار به چاپ‌های متعدد رسید.

مدیر انتشارات انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در دوره جدید کاری انتشارات انقلاب اسلامی و در تکمیل مسیر طی شده قرار است توجه به نیاز مخاطب داشته باشیم که سرعت در انتشار در همین مسیر تعریف می‌شود.

قندهاری‌نیا نیاز مخاطبین به اسناد مدون و اصیل را علت انتشار کتاب «جهاد تبیین» عنوان کرد و ادامه داد: این کتاب در زمان کوتاهی درجهت نیاز و مطالبه‌ی مخاطبین در موضوع جهاد تببین چاپ شد.

کتاب «جهاد تبیین» رونمایی شد/ صلح‌میرزایی: نیازمند «قرارگاه ملی تببین» هستیم

وی درخصوص دیگر فعالیت‌های این انتشارات خاطرنشان کرد: در تکمیل فعالیت‌های گذشته و در ادامه‌ی چهار تفسیری که از رهبر معظم انقلاب اسلامی منتشر شده است، هشت تفسیر بر سوره‌های قرآن کریم که توسط رهبری بیان شده به زودی منتشر خواهد شد.

مدیر انتشارات انقلاب اسلامی توجه به قالب‌های جدید محتوایی و فرمی را از دیگر رویکردهای این انتشارات دانست و اظهار داشت: «بسته سرباز» بامحوریت شهید سلیمانی آماده شده است که به تکریم حاج قاسم می‌پردازد. در این بسته بیانات رهبری درخصوص شهید سلیمانی و مدافعان حرم و چند تصویر ناب منتشر نشده از این شهید بزرگوار وجود دارد که به‌زودی رونمایی خواهد شد.

قندهاری تصریح کرد: باتوجه به ارتقا سليقه بصری مخاطبین، توجه به قالب‌های جدید هنری رویکرد ما خواهد بود لذا آثار را با طرح جلدهای متفاوت منتشر خواهیم کرد. کتاب جهاد تببین یک خیلی زود به همت حجت‌الاسلام صلح‌میرزایی گردآوری شد و مسعود نجابتی نیز مدیریت هنری کتاب را برعهده داشته است.

صلح‌میرزایی: «قرارگاه ملی تبیین» ایجاد شود
در ادامه، حجت‌الاسلام صلح‌میرزایی گردآورنده کتاب «جهاد تبیین» حضرت ام‌البنین را بزرگترین تبیین کننده نهضت عاشورا در مدینه دانست و گفت: در این مسیر مادران و همسران شهدا تبیین‌گران نهضت انقلاب اسلامی می‌باشند.

وی از اهتمام انتشارات انقلاب اسلامی برای انتشار کتاب «جهاد تبیین» قدردانی کرد و گفت: مهم‌تر از رونمایی کتاب، طنین‌انداز کردن مسئله‌ی جهاد تببین است که رهبری فرمودند اساس انقلاب تبیین است. ایشان بارها و از سال‌های دور این بحث را مطرح کرده‌اند.

این پژوهشگر به اشارات رهبر انقلاب در کتاب «خون‌‌دلی که لعل شد» درخصوص تبیین اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون افراد زیادی وجود دارند که حاضر نیستند درفضای مجازی به‌روشنگری درخصوص جنایت‌های شاه ملعون بپردازند چراکه این موضوعات هزینه دارد.

کتاب «جهاد تبیین» رونمایی شد/ صلح‌میرزایی: نیازمند «قرارگاه ملی تببین» هستیم

صلح‌میرزایی خاطرنشان کرد: رهبری تاکید دارند که جوانان اطراف خودمان را نسبت به غبارآلودشدن ذهن‌ها مورد روشنگری قرار دهیم. در زمانه‌ی حاضر انقلاب اسلامی در مسیر اهدف علمی، اجتماعی و فرهنگی پیشرفت کرده است و دشمن بخاطر همین پیشرفت‌ها مواجهه‌ی خودش را در این مسیر جدی و علنی کرده است.

وی با تاکید بر غبارآلود بودن فضای رسانه‌ای، افزود: دشمن تلاش می‌کند اصل سقوط نظام شاهنشاهی را غلط نشان دهد، اینجاست که رهبر انقلاب فرمودند «اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم نیز شکست خواهد خورد».

این پژوهشگر با تاکید براینکه جریان تبیین مهم است، عنوان کرد: فعالیت جوانان و اهالی اندیشه در جهاد تبیین مهم است؛ حضور در این فضاها موجب دلگرمی است. خطاب رهبری در این زمینه مورد توجه‌ی تک تک افراد است.

صلح‌میرزایی به لزوم ایجاد قرارگاه ملی تبیین از سوی مسئولان اشاره کرد و گفت: با ایجاد «قرارگاه ملی تبیین»، انشالله بر جریان تحریف و تحریم پیروز خواهیم شد.

نجابتی: کتاب‌های انتشارات انقلاب اسلامی بازنگری هنری می‌شوند
در بخش دیگر این مراسم، «مسعود نجابتی» نماينده شورای هنری انتشارات انقلاب اسلامی گفت: همواره دانایی و حکمت با زیبایی همراه بوده است و در این مسیر معجزه دانایی که کتاب است با هنر پیوند داشته است.

کتاب «جهاد تبیین» رونمایی شد/ صلح‌میرزایی: نیازمند «قرارگاه ملی تببین» هستیم

وی گفت: حدود یک سالی است که قرار شد در انتشارات انقلاب اسلامی بازنگری بر کتاب‌سازی‌ها صورت گیرد و بنده افتخار پیدا کردم در شورای انتشارات قرار بگیرم. در این مسیر تصمیمات فردی نیست بلکه شورایی فعالیت و کمک می‌کنیم به همسو شدن فرم با محتوای غنی که طی این یک سال چند کار منتشر کردیم.

این گرافیست تصریح کرد: ما بخاطر اهمیت حساسیت برای خوشنویسی مطالب روی کتاب‌ها از اساتید خواهش می‌کنیم که قلم بزنند و به‌سراغ نرم‌افزارها نمی‌رویم.

نجابتی درخصوص فرم کتاب «جهاد تبیین» گفت: نمادهای شناخته شده و آشنایی در جلد کتاب جهاد تببین آورده شده است که کاملا نمادین است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار