یادداشت/ سمانه حسنخانی

جهاد تبیین رسانه برای نسل امروز انقلاب

دشمنان ایران امروز با ابزار رسانه علیه انقلاب اسلامی به پا خاستند و در برابر چنین هجمه گسترده‌ای باید جهادی فراگیر صورت گیرد که اخیرا رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن به عنوان «جهاد تبیین» یاد کردند.
کد خبر: ۵۰۳۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ - 01February 2022

.................گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس_ سمانه حسن‌خانی؛ چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی در سال ۱۴۰۰ جشن می‌گیریم که همچنان بزرگترین انقلاب مردمی جهان در طول تاریخ است.

انقلابی که بر پایه آموزه‌های اسلام و با محوریت شریعت اسلامی و به رهبری فقیهی اسلام شناس، شجاع و زمان‌شناس (امام خمینی) به پیروزی رسید و افتخار تاریخی آن نصیب ملت سربلند ایران شد.

انقلابی که هیچ وجه اشتراکی با نظام سلطه ندارد و ذاتش در تقابل و تضاد آشکار با ظلم و استکبار است و در عمر بالندگی و بلوغش گرفتار ارتجاع و واپسگرایی نشده است؛ و همین بلوغ و خاستگاه اسلامی‌اش باعث شده که تا امروز خوش درخشیده و راهش را به سراسر جهان به خوبی باز کرده است و بارقه امید را در دل‌های حقیقت‌طلب و صلح‌طلب دنیا بوجود آورده و قلوب میلیون‌ها عدالتخواه جهان را به خود معطوف ساخته است.

آرمان‌های انقلاب هم به پشتوانه دین اسلام از چنان خلوصی برخوردار است که تا امروز بنیان‌های مادی لیبرالیسم و شعار‌های دروغین غربگرایان در آن تاثیر نگذاشته است، اما سران استکبار و مزدوران آن‌ها را به دشمنی‌ها و تکاپو واداشته است.

دشمنان نظام نمی‌خواهند قبول کنند که انقلاب اسلامی دستاورد‌های مهمی همچون مردم‌سالاری دینی، استقلال سیاسی، امنیت داخلی، استکبارستیزی و بازدارندگی دفاعی را به ارمغان آورده است و با شعار ایران قوی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تاکید کردند حرکتش را ادامه می‌دهد؛ و امروز به پشتوانه همین انقلاب، ایران به یک قدرت برتر منطقه‌ای و توانمند در عرصه معادلات بین‌المللی تبدیل شده است.

در تاریخ پر فراز و نشیب جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین هجمه‌های سخت بعد از انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی هشت ساله با عراق و دو ابرقدرت شرق و غرب و رژیم‌های ارتجاعی منطقه و تروریست‌های منافق بود و امروز پس از پشت سر گذاشتن ۴۱ سال از جنگ نابرابر عراق علیه ایران و با همه پیشرفت‌های سرزمینمان، امروز «جنگ نرم» دشمنان راهبرد جدید برای نفوذ است.

در این جنگ زیرساخت‌های فکری، اعتقادی، افتخارات ملی و فرهنگ جامعه در سیبل مقابل دشمنان قرار میگیرد و با وارونه نشان دادن واقعیت‌ها و کتمان حقایق باور‌های موهوم و تحریف شده با ژست دلسوزی نگاه و ذهن مردم ازجمله جوانان و نوجوانان را به سمت خود متمایل کرده و آن‌ها را نسبت به فرهنگ اصیل خود بدبین و دل‌سرد می‌کنند.

اخیرا هم امام خامنه‌ای در دیدار مداحان اهل‌ بیت علیهم‌السلام در این خصوص فرمودند: «امروز انبوهی از رسانه‌ها ـ نمی‌شود شمرد، بخصوص با این وضعِ فضای مجازی ـ با هزاران متخصص: متخصص هنر، متخصص رسانه، متخصص علوم ارتباطات، با پشتیبانی مالی انبوه، با پشتیبانی امنیتی انبوه در کارند؛ برای چه؟ برای اینکه در نظام جمهوری اسلامی افکار را برگردانند، مذاق‌ها را برگردانند، ایمان‌ها را و باور‌ها را تضعیف کنند، تخریب کنند؛ این [جور]است. حالا دیگران برای کشور‌های دیگر چه کار می‌کنند، آن‌ها بحث‌های دیگری است؛ این مطلبی که من عرض می‌کنم، هدفی است متوجه به کشور ما، مردم ما، جمهوری اسلامی ما، باور‌های ما، اعتقادات ما. هزاران دستگاه دارند در این زمینه کار می‌کنند با پول‌های گزاف و پشتیبانی‌های گوناگون. خب، این یک حرکت شیطانی است و جبهه شیطان است.»

دشمنان ایران امروز با ابزار رسانه علیه انقلاب اسلامی به پا خاستند و در برابر چنین هجمه گسترده‌ای باید جهادی فراگیر صورت گیرد که اخیرا رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن به عنوان «جهاد تبیین» یاد کردند.

اصحاب رسانه‌های مکتوب و تصویری در این میدان باید به تبیین دقیق و تشریح مستند بسیاری از حقایق اعتقادی، سیاسی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی بپردازند و با شناخت حربه دشمنان و تشریح روشن و مستند حقایق به صورت جذاب و قابل فهم مردم را آگاه سازند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار