به گزارش
دفاعپرس از یزد، «علیاکبر عزیزی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد روز دوشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان یزد که با حضور «ایمان شمسایی» مدیرکل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در فعالیت رسانهها باید به سه اصل اساسی جریان شناسی، جریان سازی و خنثی سازی توجه جدی صورت گیرد، چراکه مخالفان جمهوری اسلامی از هر موضوعی برای ایجاد جریان رسانهای علیه نظام استفاده میکنند که در ارتباط با مسائل آب نمونههای این فضاسازی رسانههای بیگانه به طور آشکار قابل رصد بود.
وی ادامه داد: مهمترین رسالت رسانهها هدایت افکار عمومی است و در این زمینه باید فضا به گونهای مدیریت شود که رسانههای رسمی و معتبر علاوه بر تامین نیاز مخاطبان به اطلاعات، در مسیر اقناع شهروندان در زمینه ایجاد احساس امنیت حرکت کنند.
عزیزی تدوین تقویم برگزاری جلسات شورای اطلاع رسانی استان با توجه به اهمیت و ضرورتهای این موضوع را مورد تاکید قرار داد و از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست در این زمینه برنامه مدونی برای برگزاری جلسات آتی تدوین شود.
نزدیک شدن آمار رسانههای کشور به عدد ۱۴ هزار
«ایمان شمسایی» مدیرکل مطبوعات و خبرگزاریهای داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست ضمن تببین سیاستها و برنامههای این وزارتخانه در حوزه رسانهها اظهار داشت: هم اکنون آمار رسانههای دارای مجوز کشور به حدود ۱۴ هزار رسانه چاپی و دیجیتال رسیده که این آمار از جهات مختلف قابل تامل است.
ایمان شمسایی افزود: در کشور ۳۳۳ روزنامه منتشر میشود که متوسط تیراژ آنها به زحمت به یک هزار نسخه میرسد که بخشی از این مسئله به نقص قوانین در خصوص صدور مجوز برای نشریات و رسانهها باز میگردد و هم اکنون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سالانه بر این رسانهها ۱۵۰ میلیارد تومان یارانه میپردازد که در صورت قطع یارانه بسیاری از آنها تعطیل میشوند.
وی تصریح کرد: به منظور هدفمند کرد حمایتهای دولت از رسانههای فعال، الزام کد کارگاه و بیمه کارکنان برای برخورداری از یارانهها دنبال میشود و در این راستا سیاست دولت بر مبنای هدایت، حمایت و واگذاری امور تصدی گرایانه به فعالان هر عرصه است.
شمسایی، رعایت ملاحظات ملی در جریان اطلاع رسانی و پرهیز از پرداختن به مباحثی بخشی که باعث ایجاد اختلاف در جامعه میشود را از رسالتهای رسانهها بر اساس رویکرد روزنامه نگاری توسعه عنوان کرد و حرکت در این مسیر از سوی اصحاب رسانه را مورد تاکید قرار داد.
«علی صالحی» مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد نیز در این نشست در خصوص اختصاص یک درصد از بودجه دستگاهها برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به صدا و سیما (بند چ ماده ۳۷)، برخی محدودیتهای قانونی در این زمینه را مانع از کارایی این ماده قانونی در استانها برای استفاده بهتر از ظرفیت رسانه ملی عنوان کرد.
انتهای پیام/