عضو شورای مرکزی حزب موتلفه:

دیپلماسی منطقه‌ای موجب خنثی‌سازی تحریم‌ها می‌شود

خجسته گفت: ایجاد ارتباطات با شرق در خنثی‌سازی تحریم‌ها اثرگذار خواهد بود و می‌تواند بسیاری از فشار‌های اقتصادی را از دوش مردم بردارد.
کد خبر: ۵۰۱۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹ - 18January 2022

دیپلماسی منطقه‌ای موجب خنثی‌سازی تحریم‌ها می‌شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «امیر خجسته» عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگویی در رابطه با نگاه دولت سیزدهم به افزایش تعاملات با بلوک شرق، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین شعار‌های دولت سیزدهم، ارتباط جمهوری اسلامی با شرق و ایجاد توازن در همکاری با همسایگان است؛ اقدامات لازم برای تحقق این شعار آغاز شده است و پیشرفت خوبی نیز داشته است.

وی مطرح کرد: توسعه روابط با روسیه، چین و سایر کشور‌های شرق برای کشور ما حائز اهمیت است که تا امروز در دولت سیزدهم به‌خوبی مدنظر قرار گرفته است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه امروز در کشور با دو موضوع مواجه هستیم، اظهار داشت: اول، موضوع «رفع تحریم» است که از طریق مذاکرات در حال پیگیری است و موضوع دوم، «خنثی‌سازی تحریم‌ها» است که باید از طریق دیپلماسی منطقه در دستور کار قرار بگیرد، البته وزیر امور خارجه کشورمان عملکرد خوبی در این زمینه داشته است.

خجسته تصریح کرد: با توجه به تجربیات اخیری که غرب در موضوع برجام برای ما رقم‌زده است، بی‌اعتمادی قبلی ایران به آن‌ها تشدید شده است. در موضوع ارتباط با شرق به‌ویژه چین و روسیه، آینده و افق روشنی در پیش داریم که منافع ایران نیز در آن تأمین خواهد شد.

وی در خصوص منافع ایران در افزایش تعاملات با روسیه بیان کرد: امروز برای اینکه آینده کشور را بار دیگر به برجام و تحریم‌ها گره نزنیم باید راه‌حل جایگزین برای این موضوع پیدا کنیم. ایجاد ارتباطات با شرق در خنثی‌سازی تحریم‌ها اثرگذار خواهد بود و می‌تواند بسیاری از فشار‌های اقتصادی را از دوش مردم بردارد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه درباره منتقدان و مخالفان افزایش روابط با شرق، تأکید کرد: کسانی که بر طبل مخالفت با ارتباطات ایران و بلوک شرق می‌کوبند، پیش از این چندین سال در رأس امور بوده‌اند و هیچ کاری انجام نداده‌اند. آن‌ها کسانی هستند که دل به غرب بسته بودند و آمریکا هم به دلبستگی آن‌ها هیچ جواب مثبتی نداده است.

خجسته ادامه داد: باید به این افراد بگوییم که شما چندین سال در رأس کار بودید، تلاش خود را کردید، نتیجه‌ای نگرفتید و حجم عظیمی از مشکلات کشور را باعث شدید؛ بیش از این مردم را ناامید نکنید و اجازه بدهید دولت سیزدهم با اقتدار و قدرتی که دارد، ارتباطات با شرق را پیگیری کند تا تحریم‌ها تا حدی خنثی شوند.

وی تاکید کرد: افزایش ارتباط با مردم هم اقتضای زمان است و هم خواسته مردم؛ کسانی که این روابط را نقد و نهی می‌کنند باید بدانند که بار دیگر باعث ناامیدی مردم می‌شوند؛ بنابراین کسانی که مسئولیت داشته‌اند، یک بار امتحان خود را پس داده‌اند و نتیجه‌ای جز خسارت نداشته‌اند، با مخالفت و نقد غیر کارشناسانه امید مردم را از بین نبرند.

 فعال سیاسی تصریح کرد: در آینده نزدیک نتایج این اقدامات مثبت و گسترش روابط با شرق را خواهیم دید؛ قطعاً غرب برای اینکه از شرق عقب نماند و میدان را از دست ندهد برای ارتباط با ایران سبقت می‌گیرد و پیشگام خواهد شد. غرب به‌خوبی می‌داند که اگر دیر بجنبد، ارتباط و همکاری ایران و شرق، منافعش را به خطر خواهد انداخت؛ بنابراین نگاه به شرق، غرب را به دنبال ما خواهد کشید.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار