نماینده مردم در مجلس:

مذاکرات در مسیر درست قرار دارد

عباس‌زاده مشکینی با بیان اینکه مذاکرات در مسیر درست قرار دارد، گفت: ایران زیر بار توافق بد نمی‌رود، علائم هم نشان می‌دهد که طرف مقابل از هدف تحمیل توافق بد ناامید شده است و خوشبختانه در میدان جمهوری اسلامی ایران بازی می‌کند.
کد خبر: ۵۰۱۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱ - 17January 2022

مذاکرات در مسیر درست قرار دارد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمود عباس‌زاده مشکینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به مذاکرات وین، اظهار داشت: مذاکرات روی ریل خود افتاده و اکنون بر روی پرانتز‌ها بحث و بررسی می‌کنند، پرانتز‌ها بدان معناست که طرفین در چه زمانی چه کاری انجام دهند.

وی توضیح داد: شیوه غربی‌ها این است که فشار آورده و با اعمال فشار بیشتر یک قدم رو به جلو حرکت کنند، اما دست جمهوری اسلامی ایران در این دوره پر است، ما از تحریم‌ها عبور کرده و یاد گرفته‌ایم که چطور با تحریم‌ها کشور را بر اساس ظرفیت داخلی اداره کنیم.

عباس‌زاده با تأکید بر این‌که دست مذاکره‌کنندگان پر و پشت آن‌ها گرم است، تصریح کرد: مذاکرات به‌خوبی و بر اساس مطالبات قانونی و عادلانه ما پیش می‌رود، ما عهدشکنی و بی‌توجهی به تعهدات نداشتیم و سوء سابقه‌ای در پرونده‌مان نداریم. مقاومت جمهوری اسلامی در مذاکرات و قدرت ایران ما را به توافق خوب می‌رساند همه چیز برای توافق در وین آماده است، اما طرف مقابل می‌خواست به ما توافق بد را تحمیل کند که این خط قرمز ماست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما زیر بار توافق بد نمی‌رویم، علائم هم نشان می‌دهد که طرف مقابل از هدف تحمیل توافق بد و یک طرفه به جمهوری اسلامی ایران ناامید شده و خوشبختانه در میدان ایران بازی می‌کند. همه چیز برای رسیدن به توافق خوب آماده است مشروط بر این‌که طرف مقابل حسن نیت و جدیت داشته باشد.

عباس‌زاده مشکینی در پایان گفت: شرط ما لغو تحریم‌هاست و برای آن هم مذاکره می‌کنیم و موضوع دیگری را نمی‌پذیریم، چون ما در چارچوب پادمان فعالیت‌های هسته‌ای را انجام می‌دهیم این طرف مقابل است که به دنبال محدودیت‌ها است، مذاکرات برای رفع تحریم‌هاست.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها