نماینده مردم در مجلس:

«قانون لغو تحریم‌ها» مسیر مذاکرات را مشخص کرده است

مقتدایی با بیان اینکه «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» تکلیف مذاکرات هسته‌ای را مشخص کرده، گفت: تیم مذاکره‌کننده ما در چارچوب قانون مجلس و تصمیمات شورای عالی امنیت ملی کار را دنبال می‌کند.
کد خبر: ۵۰۱۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵ - 17January 2022

«قانون لغو تحریم‌ها» مسیر مذاکرات را مشخص کرده است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «عباس مقتدایی» نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۴ و در واکنش به القائات برخی جریانات غرب‌گرا مبنی بر لزوم توافق موقت در وین، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که در تصمیم‌گیری‌های سیاست خارجی مستقلا عمل می‌کند و تحت تأثیر هیچ قدرتی قرار ندارد، به دنبال تامین منافع اساسی ملت ایران است و قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها مصوب آذر ۹۹ تکلیف را مشخص کرده است.

وی تصریح کرد: بر اساس این قانون، لغو کامل همه تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران مورد تاکید قرار گرفته و هرگونه توافقی که به امضاء می‌رسد، باید در مسیر مشخص‌شده در این قانون دنبال شود و مجلس نیز بر آن صحه بگذارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: تیم مذاکره‌کننده ما با اختیار کامل و با دستورالعمل مشخص در مذاکرات حاضر شده و نتیجه این مذاکرات نیز باید منافع ملت ایران را تضمین کند.

مقتدایی با تاکید بر اینکه هیچ گاه تحت فشار تحریم و اصرار‌های غیرمنطقی کشور‌های دیگر هیچ تعهدی را امضاء نمی‌کنیم، گفت: تاکنون چند دور مذاکره انجام شده و هنوز هیچ نتیجه‌ای قطعی نشده است، لذا گمانه‌زنی‌های برخی جریانات سیاسی اعتبار ندارد.

وی افزود: تیم مذاکره‌کننده ما در چارچوب رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و راهبرد‌های ایشان، قانون مصوب مجلس و تصمیمات شورای عالی امنیت ملی کار را دنبال می‌کند و نباید کسانی که مسئولیتی ندارند با طرح مسائل بیهوده، برای مذاکرات راهبرد تعیین کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: در حال حاضر همه مسئولان در کشور در خصوص مذاکرات یک صدا دارند و آن هم لغو همه تحریم‌ها و راستی‌آزمایی آنهاست و تیم مذاکره‌کننده هم بر همین اساس کار را دنبال می‌کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار