نماینده مردم در مجلس:

عربستان تحت تأثیر لابی‌های صهیونیستی و آمریکایی قرار نگیرد

حیدری با بیان اینکه عربستان تحت تأثیر لابی‌های صهیونیستی و آمریکایی قرار نگیرد، گفت: آمریکایی‌ها در این سال‌ها به بهانه کمک به امنیت کشور‌ها هر نوع تجاوزی را در منطقه مرتکب شدند و اگر این روند ادامه پیدا کند به معضل پایدار منطقه تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۵۰۱۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵ - 19January 2022

عربستان تحت تاثیر لابی‌های صهیونیستی و آمریکایی قرار نگیرد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «شهریار حیدری» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص مذاکرات ایران و عربستان، اظهار داشت: عربستان به عنوان یکی از همسایگان جمهوری اسلامی دارای اشتراکات فراوانی با ایران است لذا هر دو کشور می‌توانند نقش موثری در تحولات و ارتقاء امنیت منطقه داشته باشند البته اقدامات ایران در این زمینه برای همه کشور‌ها روشن و ثابت شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: هرچه ارتباط کشور‌ها مستقیم و هماهنگ‌تر باشد، به نفع تمام ملت‌های منطقه خواهد بود، همراهی عربستان و ایران به امنیت پایدار منطقه کمک می‌کند. همچنین مانع حضور بیگانگان در منطقه می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: آمریکایی‌ها در این سال‌ها به بهانه کمک به امنیت کشور‌ها هر نوع تجاوزی را در منطقه مرتکب شدند و اگر این روند ادامه پیدا کند به معضل پایدار منطقه تبدیل می‌شود.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران و عربستان مذاکراتی را شروع کردند، تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته به دلیل برخی از رفتار سعودی‌ها، روابط دو کشور قطع شد، اما در دور جدید مذاکرات توافق شده که سفارتخانه‌های دو کشور احیاء شود.

حیدری همچنین گفت: پیشینه ارتباط خوب ایران و عربستان نشان می‌دهد که احیا روابط می‌تواند به نفع ملت‌ها باشد و امنیت پایدار در منطقه را رقم بزند البته عربستان نباید تحت تاثیر لابی‌های صهیونیستی و آمریکایی قرار گیرد، زیرا عامل اصلی قطع ارتباط همین کشور‌ها بودند بنابراین سعودی‌ها در احیاء روابط با ایران باید ملاحظاتی را در نظر داشته باشند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها