نماینده مردم در مجلس:

دیپلماسی اقتصادی باید به خنثی‌سازی تحریم‌ها منجر شود

نظری گفت: با افزایش ظرفیت دیپلماسی اقتصادی و صادرات، انتظار می‌رود کشور بتواند با قدرت هر چه تمام‌تر تحریم‌ها را دور بزند و فشار‌های اقتصادی را بی اثر کند.
کد خبر: ۵۰۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳ - 20January 2022

دیپلماسی اقتصادی باید به خنثی‌سازی تحریم‌ها منجر شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «علیرضا نظری»  نماینده مردم در مجلس شورای  اسلامی  در  گفت‌وگویی با اشاره به اهمیت دیپلماسی اقتصادی، اظهار داشت: در سنوات گذشته وزارت خارجه در حوزه معاونت دیپلماسی اقتصادی فعالیت چندانی نداشت و در بسیاری از کشور‌ها رایزن اقتصادی نداشتیم، در دولت جدید با توجه به عنایتی که وزیر خارجه دارد رویکرد وزارت خارجه مبتنی برمسائل اقتصادی شد چرا که دشمن جنگ اقتصادی راه انداخته و تحریم‌هایی را اعمال کرده است. نماینده مردم خمین در مجلس بیان کرد: وزیر امور خارجه و معاون دیپلماسی اقتصادی وزارتخانه با حضور در نشست‌های کمیسیون کشاورزی مجلس از نگاه جدید این وزارتخانه به دیپلماسی اقتصاد گفتند و مقرر شد متناسب با ظرفیت‌ها و مزیت‌های اقتصادی کشور‌های دنیا معاون اقتصادی و رایزن‌های اقتصادی در سفارتخانه‌ها تعیین شود تا به توسعه دیپلماسی اقتصادی کشور و واردات و صادرات منجر شود.

 نماینده مجلس تاکید کرد: با افزایش ظرفیت دیپلماسی اقتصادی و صادرات، انتظار می‌رود کشور بتواند با قدرت هر چه تمام‌تر تحریم‌ها را دور بزند و فشار‌های اقتصادی را بی اثر کند.

وی تاکید کرد: از مهمترین دستاورد‌های دیپلماسی اقتصادی، فعال کردن رایزن‌های اقتصادی در سفارتخانه‌ها و افزایش صادرات دسترسی به منابع ارزی مناسب و حل مشکلات مالی کشور است.

منبع: خانه ملت 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها