امام‌جمعه فیروزکوه:

دیپلماسی اقتصادی قاب تعاملات ایران با روسیه باشد

حجت‌الاسلام حیدری گفت: دیپلماسی اقتصادی، قاب تعاملات ایران با روسیه باشد، زیرا گسترش مبادلات تجاری را به همراه دارد و باید در حوزه‌های مختلف مانند فرهنگی این روابط‌ها را توسعه دهیم.
کد خبر: ۵۰۱۶۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸ - 20January 2022

دیپلماسی اقتصادی قاب تعاملات ایران با روسیه باشد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «حسن حیدری» امام جمعه فیروزکوه در گفت‌وگویی با اشاره به سفر رئیس جمهور به روسیه، این دیدار را اتفاقی مهم در شرایط تحریم‌های ناجوانمردانه رژیم جنایت‌کار آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران برشمرد و اظهار داشت: حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، قطعاً منافع ملی را در جهت تعاملات با روسیه مدنظر دارد.

امام‌جمعه فیروزکوه با تأکید بر اتفاق نگاه ویژه به همسایگان به‌عنوان محتوای اصلی دیپلماسی سیاسی و اقتصادی در دولت سیزدهم، بابیان اینکه مسائل اقتصادی در راستای حل مشکلات اقتصادی کشورباید در دستور کار دولت در سفر به روسیه باشد، تصریح کرد: دیپلماسی اقتصادی، قاب تعاملات ایران با روسیه باشد، زیرا گسترش مبادلات تجاری را به همراه دارد و باید در حوزه‌های مختلف مانند فرهنگی این روابط‌ها را توسعه دهیم.

وی بابیان پیشنهادی به دولت در جریان سفر به روسیه، افزود: سند راهبردی باید در جریان تعاملات با روسیه تدوین شود، زیرابه رونق اقتصادی در کشور منجر خواهد شد.

حجت‌الاسلام حیدری با اشاره به دیپلماسی ضعیف دولت دوازدهم در تعامل با همسایگان، اضافه کرد: دولت دوازدهم، رفع غبار مشکلات از آیینه اقتصاد را در تعامل با غرب می‌دید، اضافه کرد: دولت قبل در حل مشکلات کشور نگاه به‌دست غربی‌ها داشت و همسایگان را در قالب دیپلماسی سیاسی و اقتصادی موردتوجه قرار نداد.

امام جمعه فیروزکوه تعامل با همسایگان را به‌عنوان دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم، بازار تجارت ارزی ۶۰۰ میلیونی برای کشور برشمرد و اظهار داشت: این اقدام کمک زیادی به اقتصاد کشور خواهد کرد و ارتباط با چین و روسیه به‌عنوان ابرقدرت‌های اقتصادی دنیا خیلی مهم است.

منبع: میزان 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار