اتهام‌زنی استرالیا به ایران، روسیه و چین درباره حملات سایبری

وزیر دفاع استرالیا با اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که مقام‌های کشورش قصد دارند با همکاری انگلیس با حملات سایبری ایران، روسیه و چین مقابله کنند.
کد خبر: ۵۰۱۶۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵ - 20January 2022

اتهام‌زنی استرالیا به ایران، روسیه و چین درباره حملات سایبریبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «پیتر داتون» وزیر دفاع استرالیا امروز (پنجشنبه) در آستانه رایزنی‌ها با همتای بریتانیایی خود در سیدنی، با اتهام‌زنی به ایران و روسیه و چین، خواهان مقابله با حملات سایبری این کشور‌ها شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر دفاع استرالیا تصریح کرد که به همراه بریتانیا علیه حملات سایبری ایران، چین و روسیه مقابله خواهند کرد.

وزرای خارجه و دفاع استرالیا فردا (جمعه) با «بن والاس» و «لیز تراس» وزرای دفاع و خارجه بریتانیا برای رایزنی‌های سالانه وزیران استرالیا-بریتانیا (AUKMIN) دیدار خواهند کرد.

«ماریس پین» وزیر خارجه استرالیا امروز (پنجشنبه) پس از امضای توافقنامه با تراس گفت که استرالیا و انگلیس نظام تحریم‌های سایبری را به منظور افزایش بازدارندگی و بالا بردن هزینه حملات سایبری برای دولت‌های متخاصم در فضای سایبری هماهنگ خواهند کرد.

پین در بیانیه‌ای گفت: «استرالیا متعهد به همکاری با شرکایی، چون انگلیس برای به چالش کشیدن بازیگران شروری است که از فناوری برای تضعیف آزادی و دموکراسی بهره می‌گیرند».

داتون سپس با اتهام زنی به ایران، روسیه و چین گفت: «هم انگلیس و هم استرالیا به طور مداوم حملاتی را از سوی روسیه و چین و ایران و کشور‌های دیگر دریافت می‌کنند» و تأکید کرد که این دو کشور با این گونه حملات مقابله خواهند کرد.

این اولین بار نیست که یک دولت غربی اتهاماتی را درباره حملات سایبری به روسیه، چین و ایران وارد می‌کند و پیش از این نیز اوایل دی ماه، «دامیان هیندز» مشاور وزیر امنیت و مرز‌های بریتانیا با ابراز گرانی درباره فعالیت‌های سایبری چین و روسیه و ایران، این سه کشور را در زمینه حملات سایبری در لیست کشور‌های متخاصم قرار داد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز اخیراً ضمن رد اتهامات برخی منابع غربی در خصوص حملات سایبری به وب‌سایت‌های دولتی اوکراین تصریح کرد: ما اتهاماتی علیه روسیه شنیده‌ایم که روسیه پشت آن (حملات) قرار دارد. اما مدرکی ارائه نشد. ما آن را ادامه اتهامات اثبات نشده دیگر علیه روسیه می‌دانیم. تقریباً به این واقعیت عادت کرده‌ایم که اوکراینی‌ها همه چیز را حتی آب و هوای بد خود را به گردن روسیه می‌اندازند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها