مسئول دفتر حفظ آثار دفاع مقدس آمل خبر داد؛

افتتاح دفتر حفظ آثار دفاع مقدس و ستاد بزرگداشت حماسه ششم بهمن آمل

«امانی» از افتتاح دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن آمل خبر داد.
کد خبر: ۵۰۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹ - 21January 2022

افتتاح دفتر حفظ آثار دفاع مقدس و ستاد بزرگداشت حماسه ششم بهمن آملبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «علی امانی» مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان آمل پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح دفتر حفظ آثار آمل اظهار داشت: با تأسیس دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان آمل و نیز ستاد بزرگداشت حماسه مردمی ششم بهمن آمل در یک مکان مستقل علاوه بر تأثیرات فرهنگی می‌توان به خوبی ارزش‌های دوران دفاع مقدس و رشادت ۴۱ شهید و رزمندگان حماسه مردمی ششم بهمن شهرستان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به عموم مردم معرفی کرد.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تمامی شهرستان‌ها، به‌خصوص شهرستان آمل و جایگاه مهم آن افزود: در بسیاری از شهر‌ها نمایندگی دفاتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس راه‌اندازی شده که امورات فرهنگی مرتبط با شهدا، ایثارگران و دفاع مقدس را مورد پیگیری قرار می‌دهند.

امانی با تاکید بر این نکته که دفاع مقدس و حماسه مردمی ششم بهمن آمل را با نگاه دولتی نمی‌توان پیش برد، تصریح کرد: باید با جلب مشارکتی عموم مردم و ترویج این فرهنگ و تشویق مردم، آثار و ارزش‌های دفاع مقدس را حفظ کرد.

این مسئول به هدف اصلی در راه‌اندازی این دفتر و نیز ستاد بزرگداشت حماسه مردمی ششم بهمن آمل در یک مکان مستقل اشاره و بیان کرد: با همت مجموعه شهرستان و حمایت از نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد بزرگداشت حماسه مردمی ششم بهمن آمل و حضور بیشتر و تاثیرگذارتر جوان آملی می‌توان با برگزاری نشست‌های تخصصی و بهره‌گیری از تجربه‌های فکری و پشتیبانی‌های روایان و رزمندگان دوران دفاع مقدس و همچنین یادگاران حماسه ششم بهمن سال ۶۰ آمل، آثار و فرهنگ به جا مانده از دفاع مقدس و حماسه مردمی ششم بهمن، این فرهنگ را به عموم مردم به‌ویژه نسل جوان و همچنین نسل‌های بعد منتقل کرد.

امانی ادامه داد: خوشبختانه امسال و با رویکردی که از ماه‌های گذشته برای بزرگداشت چهلمین سالگرد حماسه مردمی و اسلامی ششم بهمن آمل تدارک دیده شده، در همه ۲۴ کمیته اجرایی و تشکیلاتی ستاد ششم بهمن جوانان متعهد، انقلابی و تأثیرگذار شهرستان حضور دارند که برنامه‌ها به خوبی پیش می‌رود.

وی همچنین آموزش راویان جوان و استفاده از آن‌ها در یادواره‌ها و جمع‌آوری اسناد و آثار به جای مانده از رزمندگان و حماسه‌سازان جبهه و جنگ در هشت سال دفاع مقدس را از دیگر وظایف دفتر حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان آمل بیان کرد.

مسئول دفتر حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس آمل گفت: گنجینه خاطرات‌ شفاهی رزمندگان دوران دفاع مقدس باید کاوش و این خاطرات تبدیل به محصولات فرهنگی شود.

امانی یادآور شد: ما از فرصت حضور رزمندگان در ناحیه برای پیگیری امور اداری، استفاده و این خاطرات را ضبط و در فرصت مناسب تدوین می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار