یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

خدمت به مردم؛ جهادی ارزشمند

مسئولان باید در برابر صبوری و ایستادگی مردم مقابل هزاران هجمه دشمنان، خدمتگزار واقعی باشند و با کار جهادی شرایطی را فراهم کنند تا مردم بتوانند با آن‌ها تعامل دوسویه داشته باشند.
کد خبر: ۵۰۱۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۵ - 25January 2022

خدمت به مردم؛ جهادی ارزشمندگروه اجتماعی دفاع‌پرس- سمانه حسن‌خانی؛ این روز‌ها جهادی عمل کردن بیشتر از گذشته در بزنگاه‌‎های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشورمان مهم است.

بیش از ۴۰ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی می‎‌گذرد و تا امروز جمهوری اسلامی اتفاق‎‌‌های مختلف بین‎‌المللی را به خود دیده و همواره با تاکتیک‎های مختلف سعی در برون رفت از مشکلات را داشته، اما آن چیزی که بیشتر می‎تواند کشورمان را در بحران‏‎های مختلف منطقه و جهان سربلند کند توجه مسئولان به مردم و خدمت به آن‌ها از جنس جهاد است.

امام خامنه‌ای اخیرا در دیدار با جمعی از مداحان اهل بیت (ع) با اشاره به عرصه‌های گوناگون جهاد در دوره‌های مختلف همچون جهاد نظامی، علمی و فعالیت و خدمت اجتماعی گفتند: «خدمت اجتماعی به مردم در شرایطی که دشمن با ایجاد فشار اقتصادی سعی در قرار دادن آن‌ها در مقابل نظام اسلامی دارد، جهادی ارزشمند است.»

مردم ایران اسلامی همواره در طول عمر انقلاب اسلامی در برابر ناملایمات‌های زندگی ازجمله مشکلات معیشتی و تحریم نشان داده اند صبور و فهیم هستند و در این شرایط بهانه به دست دشمنان نمی‌دهند و در هر بزنگاه با همراهی، مشارکت و صبوری بستر پیروزی و پیشرفت نظام اسلامی را فراهم کرده‌اند.

ملت ایران با سلیقه‌ها و نگاه‌های متفاوت در مقابل توطئه‌ها، خیانت‌ها و فتنه‌های دشمنان ایستادگی کردند و اجازه ندادند آشوبگران و معاندان فرصت طلب در هر طرح و نقشه‌ای در خاک ایران عرض اندام کنند.

اما وظیفه مسئولان در برابر صبوری و ایستادگی مردم با هزاران هجمه دشمنان ازجمله: تحریم، ترور، جنگ تحمیلی، فشر اقتصادی و اخلال در نظم عمومی کشور چیست؟ بی اغراق می‌توان گفت همچون مردمی مقاوم و غیور ایران در سایر کشور‌های جهان کمیاب است.

مسئولان در مواجهه با این مردم باید خدمتگزار واقعی باشند و شرایطی را فراهم کنند تا آن‌ها بتوانند تعامل دوسویه داشته باشند و این ارتباط بیشتر منجر به حل مشکلات شود. هوشمندی و بیداری جامعه ایرانی نقل هر مجلس است و تحلیل‌های آن‌ها از مسائل کلان کشور کمتر از مسئولان نیست. به جای اینکه مردم به مسئولان مراجعه کنند، آن‌ها باید با حضور در بین مردم دغدغه‌هایشان را پیگیری کنند.

اگر مردم احساس کنند که مسئولان به فکر دغدغه آن‌ها هستند بیش از گذشته با آن‌ها همراهی می‌کنند. در آیات قرآن و روایات بسیار دستگیری از مردم و همکاری در کار‌های خیر و پسندیده بسیار مورد تأکید قرار گرفته است تا جایی که گفته شده خدمت به مردم عبادت و جهاد در راه خدا است و طبق روایات کسی که خدمت می‌کند مانند کسی است که در خون خودش در راه خدا می‌غلتد.

بنابراین باید مسئولان به این موضوع مهم بسیار توجه کنند و در هر کاری معیشت مردم باید دغدغه اصلی آن‌ها باشد. چون این مردم هستند که همواره پس از انقلاب اسلامی با ترفند‌های مختلف فتنه انگیزی، جنگ تحمیلی، ترور‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی دشمنان، با هدایت حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی اقتدار امروز جمهوری اسلامی در جهان را به ارمغان آورده‌اند و قدرت‌های بزرگ به توانمندی ایران اسلامی اذعان دارند.

اگر وحدت رویه مسئولان با مدیریت جهادی هم در این بزنگاه‌های تاریخی بوجود بیاید مطمئننا پروژه تحریم و فشار اقتصادی دشمنان با شکست مواجه می‌شود و با عمل به دستورات فرمانده کل قوا به آن‌ها اجازه نمی‌دهند با بهره‌برداری از هر مشکلی در کشور فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی پیدا کنند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها