رئیس پلیس راهور پایتخت در صحین شورای شهر خبر داد؛

وقوع روزانه ۱۷۰۰ تصادف در پایتخت / ۲۳۶۷ دوربین نظارتی و ثبت تخلف رانندگی در پایتخت

سردار حمیدی با اشاره به ضرورت ملزم کردن سازندگان مجتمع‌های تجاری پرمخاطب نسبت به اخذ پیوست ترافیکی گفت: روزانه بیش از ۱۷۰۰ تصادف در تهران به وقوع می‌پیوندد.
کد خبر: ۵۰۲۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵ - 23January 2022

وقوع روزانه ۱۷۰۰ تصادف در پایتخت / ۲۳۶۷ دوربین نظارتی و ثبت تخلف رانندگی در پایتختبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «محمدحسین حمیدی» رئیس پلیس راهور تهران صبح امروز (یکشنبه) در چهل و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: ترافیک و آلودگی در شهر تهران دو موضوع اساسی است که متأسفانه سابقه آن‌ها بیش از ۶۰ سال است و از دهه چهل موضوع آلودگی هوا و ترافیک مطرح است.

رئیس پلیس راهور تهران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه وسعت شهر افزایش پیدا کرده در حال حاضر ترافیک منظم‌تری نسبت به گذشته داریم اما با آنچه هدف‌گذاری کردیم، فاصله داریم.

وی عنوان کرد: بخش زیادی از آلودگی هوای تهران بهبود پیدا کرده اما همچنان با آنچه مطلوب است، فاصله داریم.

حمیدی با اشاره به اینکه روزانه هزار و ۷۰۰ تصادف در تهران رخ می‌دهد، گفت: ۲۱ درصد از تصادفات کل کشور را تهران به خود اختصاص می‌دهد.

رئیس پلیس راهور تهران بیان کرد: خیلی از معابر همچنان نواقص هندسی دارند که هم گره‌های ترافیکی را تشدید می‌کند و هم تصادفات را افزایش می‌دهد.

وی اظهار داشت: در سال جاری به دلیل واکسیناسیون و بازگشایی مشاغل شرایط ترافیکی از دوره کرونا عبور کرد اما در مقایسه با قبل از دوره کرونا حدود ۱۰ درصد کمتر است؛ چرا که بازگشایی مراکز آموزشی به طور جدی اتفاق نیفتاده است.

سردار حمیدی گفت: تقریباً به‌طور میانگین حدود ۱۸ درصد رشد خودرو را در شهر تهران داریم؛ اما خروج خودرو به شدت کم شده است.

رئیس پلیس راهور تهران با بیان اینکه تهران نوزدهمین شهر آلوده در جهان است، گفت: در تصادفات تمام بخش‌ها اقدامات مؤثری انجام دادند و روند تصادفات به شکل مطلوبی کاهش داشته است و از سال ۹۰ تا سال گذشته حدود ۴۰ درصد کاهش تصادف منجر به فوت را داشته‌ایم.

وی در ادامه گزارشی از مهم‌ترین چالش‌های موجود در شهر تهران و اقدامات لازم در جهت رفع این چالش‌ها ارائه کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران به عدم توسعه مناسب سامانه‌ها و سیستم‌های هوشمند مدیریت و کنترل ترافیک تهران اشاره کرد و گفت:‌در حال حاضر فقط دو هزار و ۳۶۷ دوربین نظارتی و ثبت تخلفات رانندگی نصب شده که متناسب با نیاز فعلی نیست و از طرفی ضعف در عملکرد سامانه چراغ‌ها هم وجود دارد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار