جانشین دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع):

وجود شهدا و خانواده‌های آن‌ها، یکی از دلایل مانایی انقلاب است

سردار «مولایی» گفت: یکی از دلایل قوام، مانایی و پایایی انقلاب اسلامی که مورد تأکید امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز هست، وجود شهدا و خانواده‌های آن‌هاست.
کد خبر: ۵۰۲۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶ - 24January 2022

وجود شهدا و خانواده‌های آن‌ها، یکی از دلایل مانایی انقلاب استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، سردار «سید یوسف مولایی» جانشین دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) امروز در آئین تجلیل از مادران و همسران شهدا که به همت شهرداری کرج در سالن میلاد این مجموعه برگزار شد، اظهار داشت: 43 سال است که همه توطئه‌ها و شرارت‌هایی که از سوی دشمنان برای همه دنیا طراحی شده، علیه کشور ما اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه این انقلاب چنان اعجاز و شگفتی دارد که همه دنیا از آن متعجب هستند، ادامه داد: طبق فرمایش حضرت امام خمینی (ره)، با انقلاب اسلامی، یک تحول درونی در ملت ما به وجود آمد که این یک معجزه الهی بود؛ این، نظر امام (ره) در مورد انقلاب است اما دشمنان نیز به آن اذعان می‌کنند.

جانشین دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) گفت: یک دانشمند کانادایی می‌گوید: به نظر من که یک غربی و غیرمسلمان هستم، وضعیتی که می‌بینم انقلاب اسلامی ایران در مقابل همه قدرت‌ها ایستاده، به نظر من یک اعجاز و معجزه است. بی‌شک این انقلاب که بر خلاف قاعده به وجود آمده است، از سوی خداوند پشتیبانی می‌شود.

سردار مولایی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور وقت آمریکا اذعان می‌کرد که هفت هزار میلیارد دلار برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران هزینه کرده‌اند اما موفق به رقم زدن چنین اتفاقی نشدند و ناکام ماندند. یک سناتور آمریکایی نیز می‌گوید هر سال به‌صورت روتین 200 میلیون دلار برای براندازی این نظام هزینه می‌کنند اما علیرغم همه شرارت‌های دشمن، نظام و انقلاب ما همچنان پایدار و استوار است.

جانشین دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) با اشاره به بررسی دلایل قوام، مانایی و پایایی انقلاب اسلامی در پژوهش‌ها و سخنان مختلف بیان داشت: یکی از این دلایل که مورد تأکید امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز هست، وجود شهدا و خانواده‌های آن‌هاست. امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در خاطرات خود، به‌صورت ویژه بر نقش مادران شهدا تأکید دارند.

وی مطرح کرد: زنان چنان نقش‌پذیری و نقش‌آفرینی در انقلاب اسلامی داشتند که در هیچ مقطعی از تاریخ نظیر آن یافت نمی‌شود؛ اقدامات زنان در دوران انقلاب فراتر از تصور ماست. چطور می‌شود یک خانم، صبح هنگام، فرزند، همسر و برادر خود را به جبهه اعزام و بعدازظهر بانوان را در مسجد جمع کند تا کمک‌های مردمی را برای ارسال به جبهه جمع‌آوری و بسته‌بندی کنند.

سردار مولایی، تحریک خانواده به‌ویژه همسر و فرزندان برای حضور در جبهه‌های حق علیه باطل را یکی از نقش‌های مادران دانست و افزود: مادرانی هستند که در دوران دفاع مقدس، زمانی که فرزندشان به آن‌ها اعلام می‌کند که قصد اعزام به جبهه را دارد، می‌گویند اگر برای دفاع از اسلامی می‌روی خدا نگهدارت؛ این مادران، خود، فرزندانشان را راهی و عازم جبهه می‌کنند.

جانشین دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) با بیان اینکه یکی از مادران شهدا پس از شهادت فرزندش می‌گفت اگر جوان دیگری داشتم، او را نیز به جبهه اعزام می‌کردم، اظهار داشت: این مادران، خود تولید روحیه و قدرت می‌کردند و رزمندگانی را پرورش دادند که با فداکاری‌ها و رشادت‌های آن‌ها این نظام و انقلاب پایدار ماند.

وی مدیریت حس و هیجان مادرانه را یکی دیگر از نقش‌های مادران شهدا برشمرد و با اشاره به دشواری این امر مطرح کرد: درک دل کندن از فرزند و مدیریت این حس مادرانه از توان ما خارج است. مادر شهیدی را داریم که خود، فرزندش را در قبر گذاشت اما حتی یک قطره اشک هم نریخت تا دشمن شاد نشود. این‌گونه مادران، برای بقای دین اسلام، مجاهدت‌های فراوانی کردند.

سردار مولایی با بیان اینکه طبق فرمایش امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، جهاد مادر یک رزمنده از نبرد فرزندش بالاتر است، نقش زنان را در امدادرسانی، پشتیبانی و نبرد در دوران انقلاب و دفاع مقدس، بی‌بدیل خواند و گفت: این نقش‌آفرینی‌ها تا به امروز نیز همچنان ادامه دارد که اگر ما از این موضوع غفلت ورزیم و منت دار و سپاسگزار این بانوان نباشیم، بی‌شک با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

جانشین دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس، زمانی که در جبهه مارش عملیات زده می‌شد و هر رزمنده در گوشه‌ای با دشمن می‌جنگید، دل مادران رزمندگان در تمام جبهه که یک هزار و 300 کیلومتر بود، پراکنده بود زیرا احساس می‌کرد شاید فرزندش یکی از رزمندگانی باشد که در حال عملیات کردن است اما نمی‌دانست او کجاست و چه حالی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار