آسیب‌پذیری امارات در برابر حملات موشکی و پهپادی یمن

حملات اخیر نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آسیب‌پذیری امارات را بیش از پیش آشکار کره است.
کد خبر: ۵۰۲۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴ - 25January 2022

آسیب پذیری امارات در برابر حملات موشکی و پهپادی یمن

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، هفته گذشته یگان‌های پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیات گسترده‌ای را در عمق خاک امارات به اجرا گذشته و طی آن برخی از اماکن حیاتی را در شهر ابوظبی هدف قرار دادند.

همچنین روز گذشته نیز سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از عملیاتی در عمق خاک عربستان و امارات خبر داد.

در این عملیات نیز اهدافی مهم از این دو کشور از سوی یگان‎های پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مورد اصابت قرار گرفت.

به گزارش «واشنگتن اینستیتیو»، در حالی که نیرو‌های همسو با امارات در میدان نبرد در یمن حضور دارند، اما انصارالله یمن هزینه‌های دخالت ابوظبی را افزایش می‌دهد.

از زمان خروج امارات از یمن در سال ۲۰۱۹، این کشور تعداد کمی از نیرو‌های خود را در یمن نگه داشته و مدعی است که آن‌ها در عملیات علیه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دخالتی ندارد؛ با این وجود در هفته‌های اخیر، ابوظبی بار دیگر عملیات هوایی و پشتیبانی خود را از گروه‌های تحت حمایت خود افزایش داده است.

امارات مدعی است که کشوری امن و از نظر اقتصادی پر جنب و جوش برای زندگی در یک منطقه ناآرام است.

به این ترتیب، به طور کلی در برابر حملات با انگیزه بیرونی علیه مهاجرانی که حدود ۹۰ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند و در مرکز اقتصاد هستند، تحمل صفر نشان داده است.

نگارنده می‎نویسد اماراتی‎ها احتمالاً می‌دانستند که ورود مجدد به جنگ ممکن است پاسخ انصارالله را در پی داشته باشد و بدون شک هشدار‌های هفته گذشته نیرو‌های یمنی مبنی بر انتقام را شنیدند؛ بنابراین آیا ابوظبی به حمایت از متحدان خود در یمن ادامه خواهد داد؟ یا در ادامه سیاست خارجی خود عقب نشینی خواهد کرد؟

در همین حال پایگاه «آنتی وار»، نوشت «هنگامی که حوثی‌های یمن (انصارالله) به ابوظبی حمله کردند، این حمله بسیار شوکه کننده بود؛ چنین حملاتی قبلا سعودی‌ها را هدف قرار می‌دادند و این اولین باری بود که امارات مورد اصابت قرار می‌گرفت.»

این پایگاه می‎افزاید «امارات با توجه به گردشگری و تجارت، فضایی آسیب ناپذیر داشت، اما زمانی که ثابت شد سال‌ها مشارکت در جنگ یمن آن‌ها را به یک هدف تبدیل کرده است، این آسب ناپذیری به سرعت از بین رفت.»

«آنتی وار»، در بخش دیگری نوشت «امارات از تلافی صحبت می‎کند، اما واقعیت این است که نقش آن‌ها به عنوان یک بازیگر بزرگ در جنگ یمن اولویت‎های مهم‌تر آن‌ها را تهدید می‌کند؛ آن‌ها نمی‌توانند همه چیز را همزمان داشته باشند.»

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها