کارشناس غرب آسیا:

تحریم‌ها قدرت بازدارندگی مردم یمن را تحت الشعاع قرار نمی‌دهد

قنادباشی با بیان اینکه تحریم‌ها قدرت بازدارندگی مردم یمن را تحت الشعاع قرار نمی‌دهد، گفت: اقتصاد امارات مبتنی بر تجارت، گردشگری و نفت است و به همین دلیل آسیب‌پذیر هستند و وقتی یک انفجار و حمله صورت می‌گیرد تا مدت‌ها تجارت و گردشگری آن‌ها مختل می‌شود.
کد خبر: ۵۰۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲ - 19January 2022

تحریم‌ها قدرت بازدارندگی مردم یمن را تحت الشعاع قرار نمی‌دهد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «جعفر قنادباشی» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگویی با اشاره به حملات انصارالله یمن به مواضع کشور امارات، اظهار داشت: این حملات در پاسخ به دو امر هست که یکی پاسخ کلی به ادامه جنگ و پایان ندادن آن است که از طرف امارات و عربستان دنبال می‌شود، ولی مورد اصلی این هست که در دو سه هفته اخیر امارات و عربستان بمباران‌های زیادی در یمن صورت دادند.

وی افزود: استان مارب که متعلق به یمن است و چند سالی هست از سوی عربستان اشغال شده، در آستانه آزادسازی است و سعی کردند که صعده و بنادر یمن را بزنند و صنعا را زدند و در کنار این سعی کردند در جنوب یمن حضور بیشتری داشته باشند و مزدوران خود را تقویت کردند و امارات برای مزدورانشان در یمن تسلیحات فرستاد و مجموع این تحرکات که بخشی از تجاوزی بزرگ است، سبب شد که انصارالله و مردم یمن در فکر یک عملیات دفاعی شاخص که قدرت دفاعی آنان را نشان دهد باشند و به دشمن پیام قدرت و توانمندی در دفاع را بدهند.

قنادباشی اظهار داشت: عملیات اخیر انصارالله عملیات بزرگی بود، چون موشک‌های یمنی بیش از ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلومتر را طی کردند و دقیقاً در منطقه صنعتی اصابت کردند.

وی ادامه داد: این عملیات می‌تواند پیام‌های متعددی را داشته باشد که اولین آن بازدارندگی است، چون یک بازدارندگی مؤثر و افتخارآمیزی را در حالی ایجاد می‌کند که یمنی‌ها در تحریم‌اند و دستشان خالی است.

قنادباشی با بیان اینکه اقتصاد امارات و مخصوصاً شهر دوبی مبتنی بر تجارت و گردشگری و نفت است و به همین دلیل آسیب‌پذیر است و در کاخ شیشه‌ای نشسته‌اند و وقتی یک انفجار و حمله صورت می‌گیرد تا مدت‌ها تجارت و گردشگری مختل می‌شود، چون ریسک تجارت و گردشگری بالا می‌رود، بیان داشت: امارات آن قدر جنایت کرده که مردم یمن چیزی برای از دست دادن ندارند و بازدارندگی بر این اساس صورت گرفت.

وی افزود: پیام دیگر این عملیات مربوط به قدرت‌هایی هست که امارات را به کار می‌گیرند این است که تحریم بازدارندگی مردم یمن را تحت الشعاع قرار نمی‌دهد در حالی که جامعه بین‌المللی هیچ کاری برای کمک به این دفاع مشروع نکردند.

 کارشناس غرب آسیا گفت: پیام دیگر ضعف دشمن است تا به آن‌ها بگوید تسلیحاتی که خریده‌اید شما را در محیطی‌ام قرار نمی‌دهد، چون هم عربستان و هم امارات بهترین دستگاه‌های ردیابی، شنود و رهگیری و مقابله موشک‌ها را دارند، ولی هیچکدام از آن‌ها موجب کاهش آسیب‌پذیری آن‌ها از سویی و کاهش قدرتمندی یمنی‌ها از سویی دیگر نشده است و این می‌تواند بر سرنوشت جنگ اثرگذار باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار