رئیس قوه ‌قضائیه:

فعالیت سالم اقتصادی جهاد است/ نقش‌آفرینی مردم در عرصه اقتصاد به‌عنوان یک ضرورت

حجت‌الاسلام «محسنی اژه‌ای» گفت: امروز فعالیت سالم‌ اقتصادی جهاد در مقابل شیطان‌ها و کمک به ارزش‌ها و جلوگیری از آسیب‌‌هاست.
کد خبر: ۵۰۲۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶ - 27January 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام‌ «غلامحسین محسنی‌اژه‌ای» رئیس قوه ‌قضائیه امروز در دیدار با فعالان اقتصادی خراسان رضوی اظهار داشت: امروز دشمن بر موضوع اقتصادی متمرکز شده و درصدد است به‌واسطه مسائل معیشتی بر مردم فشار بیاورد و از آن طریق به هدف خود دست پیدا کند؛ بر همین اساس باید متناسب با شرایط حرکت کنیم و قوانین، مقررات و اراده خود را در این جهت بکار بگیریم.

وی افزود: نمی‌توانیم بگوییم‌ که جنگ اقتصادی است ولی حرکت ما غیر زمان جنگ باشد؛ اگر جنگ اقتصادی است باید متناسب با آن حرکت کرده و روش اداره امور را تنظیم کنیم.

رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: مدیران استانی بایستی مشکلات را احصا کرده و اولویت‌بندی کنند؛ دولت، مجلس و قوه قضاییه عزم‌ رفع مشکلات داشته و اعتقاد به ظرفیت‌ها با همت مردم وجود دارد، امروز فعالیت سالم‌ اقتصادی جهاد در مقابل شیطان‌ها و کمک به ارزش‌ها و جلوگیری از آسیب‌‌هاست.

وی تأکید کرد: اگر فعالان اقتصادی فضایی برای تولید ایجاد کردند، آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند؛ این در حالی است که بخشی از اختلاف‌های خانوادگی، سرقت‌های خُرد و ناهنجاری‌های اجتماعی به خاطر بیکاری است.

حجت‌الاسلام محسنی ‌اژه‌ای با بیان اینکه از جمله اولویت‌های اقتصادی ایجاد بستر و امنیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری پایدار است، ادامه داد: اگر فعال اقتصادی بخواهد سرمایه‌گذاری کند، باید امنیت پایدار داشته باشد؛ امنیت اقتصادی و ایجاد بستر برای سرمایه‌گذاری پایدار ازجمله ضروریات است.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه حل و فصل مسائل اقتصادی کشور بدون مشارکت مردم و بخش خصوصی غیرممکن و یا پرهزینه است، گفت: چنانچه هرکاری را با مردم و مشارکت آن‌ها انجام دهیم، موفق هستیم؛ در شرایط فعلی نمی‌توانیم مسائل اقتصادی کشور را تنها با کمک دولت پیش ببریم بلکه باید مردم را در کنار خود داشته باشیم؛ مُسکن موقتی این است که هرکدام از مسئولان حرف‌ها را دنبال کرده و از آن‌ها مطالبه کنیم.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی، نظارتی، قضایی و فعالان اقتصادی وظایفی بر عهده دارند و نباید توقع داشت که یک دستگاه، وظایف دیگران را نیز انجام بدهد؛ دولت باید حمایت و پشتیبانی کند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای ابراز داشت: با توجه به قرار گرفتن در شرایط جنگ اقتصادی، بایستی بخشی از قوانین و مقررات اصلاح شود، چراکه متناسب با شرایط نیست؛ از این رو جلسه شورای عالی قضایی تشکیل شده و این هزینه پرداخت شده است.

رئیس قوه قضائیه افزود: درخواست ما این است که ‌فعالان عرصه اقتصادی به میدان بیایند و اعلام کنند که در چه حوزه‌ای از این عرصه باید اصلاحات در قانون‌های مرتبط انجام شود.

وی بیان داشت: در مورد اختلاف‌های بین دستگاهی، کارگروهی در استان ایجاد کنید که کمک به رفع مشکل و اختلاف شود؛ فرآیند‌ها برای صدور مجوزها پیچیده و بعضا با فساد همراه است، از این رو باید کارگروه‌ها تشکیل و مسائل در آن حل شود.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اعلام ‌اینکه نباید مجرم را بازداشت کنیم و بعد از آن حساب‌ها را بازرسی کرده و استعلام کنیم، گفت: باید در ابتدا مستندات را تکمیل کنیم، بعد برای آن قرار صادر کرده و سپس اموال را توقیف کنیم؛ این در حالی است که تا گزارش دستگاه نظارتی می‌آید، سختگیری ایجاد می‌شود و فرد ممنوع‌الخروج و ممنوع‌المعامله می‌شود، ولی در همه موارد اینگونه نیست ‌که فرد مورد نظر حتما بخواهد در همان لحظه از کشور خارج شود و انتقال اموال انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: امنیت اقتصادی باید مورد توجه باشد، از این رو صنوف و اتحادیه‌ها فعال شده و وظیفه خود را انجام دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها