دکتر لاله افتخاری:

شاهد اتفاقات جدیدی در عرصه عفاف و حجاب خواهیم بود

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: توصیه، بدون تعلیم و تربیت، پوشش دینی را به دستوری خشک و تحمیلی مبدل می‌سازد.
کد خبر: ۵۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳ - 25October 2013

شاهد اتفاقات جدیدی در عرصه عفاف و حجاب خواهیم بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دکتر لاله افتخاری عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر پر اهمیت بودن بحث عفاف و حجاب برای دکتر روحانی و رویکرد بسیار خوبی که دولت در این زمینه دارد اظهار داشت: در سال 84 مصوبه ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی گذشت که در آن به طور مفصل به بحث حجاب و عفاف پرداخته شد و تمام دستگاهها مکلف شدند که قوانین آن را به خوبی اجرا کنند.

وی افزود: به واسطه اهمیت فوق العاده زیادی که بحث عفاف و حجاب برای دکتر روحانی دارد دولت با رویکردی بسیار جدید به بحث عفاف و حجاب وارد شده است. با این رویکرد به طورحتم اتفاقات جدی و مهمی در این عرصه رخ خواهد داد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حضور زنان با حجاب در عرصه های مختلف جامعه آثار بسیار چشمگیری دررشد و توسعه و همگانی کردن فرهنگ حجاب اسلامی در جامعه دارد. از دیگر عوامل رشد و توسعه حجاب اسلامی پخش آیات و روایاتی است که در مورد حجاب وجود دارد.  نصب تصاویرمختلف با موضوع حجاب در محیطهای عمومی، تابلوهای شهری  و محیطهایی که بیشتر در معرض دید مردم هستند نیز به تقویت این فرهنگ خواهد انجامید.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس اظهار داشت: مدارس، بهترین مکان برای تعلیم و تربیت و تزکیه هستند. آموزش عملی احکام دینی به دانش آموزان ، بخشی از وظایفی است  که برای معلمان تعریف شده است. معلمان باید در مورد این مساله با دانش آموزان کار فرهنگی انجام دهند. توصیه، بدون تعلیم و تربیت، پوشش دینی را به دستوری خشک و تحمیلی مبدل میسازد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار