امام جمعه اهواز:

نظارت و کنترل قیمت‌ها همیشه باید در دستور کار دولت باشد

موسوی فرد خطاب به دولتمردان گفت: همواره نظارت و کنترل قیمت‌ها باید در دستور کار دولت باشد و این امر با جدیت در اولویت‌ها قرار گیرد.
کد خبر: ۵۰۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴ - 28January 2022

نظارت و کنترل قیمت ها همیشه باید در دستور کار دولت باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، حجت‌الاسلام «سید محمدنبی موسوی فرد» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مهدیه اهواز با ابراز نگرانی از وضعیت تیراندازی‌های متعدد در استان خوزستان و همچنین ضعف در نظارت بر بازار کالاهای اساسی مردم اظهارداشت: مردم خوزستان خواستار اجرای حدود الهی نسبت به برهم زنندگان امنیت و معیشت مردم هستند. این برخوردها نباید با مصلحت اندیشی همراه باشد لذا مردم انتظار دارند که نظام با اقتدار با متخلفان برخورد جدی کند.

امام جمعه اهواز با تاکید بر اینکه تیراندازی‌های پراکنده در شهرهای مختلف باعث نگرانی‌های زیادی برای شهروندان شده است، گفت: برابر با احکام دینی باید با ناهنجاری‌هایی که دین فرمان داده برخورد شود و مردم در عمل این برخوردها را شاهد باشند.

 حجت الاسلام موسوی فرد با طرح این سوال که چرا دستگاه های متولی با متخلفانی که در سطح جامعه با استفاده از سلاح گرم ایجاد رعب و وحشت می‌کنند، برخورد جدی ندارند تصریح کرد: مردم تا کی باید شاهد برخی خودنمایی‌ها از سوی دارندگان سلاح های غیرمجار باشند لذا برخورد با این متخلفان باید در چارچوب شرع و قانون اجرایی و عملی شود.

وی متذکر شدد: حمل و استفاده از سلاح، محاربه محسوب می شود که برابر با احکام دینی، اعدام یکی از مجازات های تعیین شده برای برخورد با اینگونه متخلفان است. برخورد با چنین مجرمانی از خواسته‌های به حق مردم است و دستگاه های مربوطه باید در این زمینه اقدام لازم را در دستور کار خود قرار دهند.

خطیب جمعه اهواز با اشاره به اینکه معیشت مردم در جامعه یکی از دغدغه های اصلی نظام و دولت انقلابی است، گفت: دستگاه قضایی باید با جدیت به مسئله نظارت بر بازار و مقابله با واسطه های خرد و بزرگ ورود کند.

امام جمعه اهواز با تاکید بر اینکه قیمت در تولید محصولات اساسی مردم با قیمت عرضه در بازار از تفاوت‌های زیادی برخوردار است یادآور شد: این شرایط معیشت مردم را تحت تاثیر و بعضا دچار تضعیف کرده است. ملت ایران و بخصوص مردم خوزستان به شما علاقه دارند اما همواره نظارت و کنترل قیمت ها باید در دستور کار دولت باشد و این امر با جدیت در اولویت‌ها قرار گیرد.

وی اضافه‌کرد: از سوی دیگر، دستگاه‌های نظارتی مانند تعزیرات حکومتی باید تلاش خود را با جدیت به کار گیرند و با متخلفان برخود کنند. دادستانی هم باید به این مسئله به صورت ویژه ورود کند و از ابزارهای لازم برای نظارت بر بازار استفاده کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها