معاون مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس:

انگیزه حضور رزمندگان در جبهه بخش مهمی از هویت ملی را تشکیل می‌دهد

«نیازی» گفت: انگیزه شهدا و رزمندگان اسلام از حضور در جبهه، بخش مهمی از هویت ملی ما را تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۵۰۳۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴ - 28January 2022

انگیزه حضور رزمندگان در جبهه بخش مهمی از هویت ملی را تشکیل می‌دهدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «یحیی نیازی» معاون مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در نشست تخصصی «جنگ روایت‌ها در بیانات مقام معظم رهبری» در سالن ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم اظهار داشت: دشمن همواره به دنبال از بین بردن موضوعات سازنده، هویت بخش و پیش برنده‌ای همچون دفاع مقدس است.

وی با اشاره به جایگاه هویت ملی در جنگ روایت ها، افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند در مصاحبه با خانواد‌های معظم شهدا از انگیزه رفتن عزیزان شان به جببه سوال شود و این تاکید بدین معناست که انگیزه‌های شهدا و رزمندگان اسلام بخشی از هویت ملی ما را تشکیل می‌دهد.

نیازی گفت: شهدا مورد وفاق و احترام همه اند و می‌بینیم که دشمن به تدریج وارد این حریم نیز می‌شود. دشمنان ما امروز به دنبال رخنه هستند و با قرائت‌های مختلف از حماسه دفاع مقدس، سعی می‌کنند راه نفوذ خود را باز کنند.

نیازی با بیان اینکه شهدای عملیات کربلای چهار مظلوم واقع شدند، گفت: این موضوع متاسفانه به دلیل یک غفلت و کج سلیقگی اتفاق افتاد و به دنبال آن راه رخنه دشمن باز شد. ضرورت دارد ابهامات، نقاط ضعف و قوت عملیات‌ها و شبهه‌های مخرب دشمنان، در جای خودش بررسی و پاسخ داده شود.

معاون مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بازگشت به سخنان و رهنمود‌های امامین انقلاب و اسناد بالادستی را در عرصه جنگ روایت‌ها ضروری خواند و خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در منشور روحانیت که گویی گزارشی از فعالیت‌های ۱۰ ساله ایشان است، بیان کردند ما در جنگ برای یک لحظه هم نادم و پشیمان از عملکرد خود نیستیم. نسل امروز نسلی کم حوصله، پرمشغله و پرسشگر است و ما باید هم درست و دقیق روایت کنیم و هم مصداق‌ها را بروشنی ارائه دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار