امام جمعه گناوه:

جهاد مهمترین نقش توطئه‌های دشمنان را خنثی خواهد کرد

«رکنی حسینی» گفت: جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر آن تاکید فرموده‌اند، مهمترین و بیشترین نقش را در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان خواهد داشت.
کد خبر: ۵۰۳۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲ - 28January 2022

جهاد مهمترین نقش را در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان خواهد داشتبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «سید عبدالهادی رکنی حسینی» امام جمعه گناوه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به دیدار جمعی از مداحان اهل بیت (ع) با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: رهبری انقلاب فرمودند امروز به برکت انقلاب اسلامی نام حضرت فاطمه زهرا (س) بیشتر در کشور فاطمی بیشتر تلالو می‌کند.

امام جمعه گناوه نقش آفرینی هیئت‌ها قبل از انقلاب و در تمام عرصه‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از نکات مهم سخنان رهبری در این دیدار بود گفت: امروز تمام هیئت‌ها باید کانون جهاد در راه خدا، احیا مکتب اهل بیت و شهادت باشند و به تعبیر فرمایش رهبری تعداد معدودی از اهل بیت و ائمه (ع) با شمشیر جهاد کردند ولی جهاد بیشتر ائمه بیت و اهل (ع) جهاد تبیین بوده است.

وی تصریح کرد: جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تاکید فرموده‌اند، مهمترین و بیشترین نقش را در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان خواهد داشت؛ لذا رهبری در تمام حوزه‌ها از جهاد تبیین سخن فرموده‌اند و منظور ایشان یک جهاد عادی و معمولی نیست بلکه یک جهاد بنیادی که باید از لحاظ کیفیت و کمیت متمایز باشد.

امام جمعه گناوه یادآور شد: امروز جهاد تبیین وظیفه همه ما است و اگر دستاوردهای انقلاب و خدمات نظام اسلامی را تبیین نکنیم دشمن بر خلاف عقیده ما کارهای بسیار بزرگ انقلاب اسلامی را وارونه به جامعه منتقل خواهد کرد.

وی با تاکید بر لزوم جذب جوانان به هیئت‌ها خاطرنشان کرد: هیئت‌ها مذهبی و کانون‌های مداحی ظرفیت بالایی برای جذب جوانان است اما جذب جوانان نیز به هر قیمتی نباید باشد بلکه جذب جوانان مفید، لازم و ضروری اما باید با حفظ ساختار باشد.

وی با اشاره به مذاکرات ایران با اعضای ۴+ ۱ که پس از سفر رئیس جمهور وارد مرحله تعیین کننده‌ای شده است گفت: آمریکا و اروپایی‌ها در این مذاکرات باید تصمیم نهایی خود را در اینکه آیا آماده رفع تحریم‌ها هستند یا خیر بگیرند.

وی بیان کرد: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در مذاکرات به دنبال حرکات نمایشی و بازی‌های تکراری برای رسیدن به اهداف خود هستند و تمام تلاش آنها برای کارآمد نشان دادن ابزار مذاکره برای تحت فشار قرار دادن ایران است و مذاکرات ابزاری برای فشار بر ایران و ملت ایران اسلامی شده است.

وی گفت: شرطی کردن بازار و اقتصاد و افکار عمومی و گره زدن آنها به مذاکرات از دیگر اهداف اروپایی‌ها است.

امام جمعه گناوه گفت: حفظ ساختار تحریم‌ها و استنکاف از پذیرش شکستن تحریم‌ها در حد امکان، جا به جایی در آرایش تیم مذاکره کننده آمریکا برای بازسازی تحریم‌های جدید از اهداف آمریکا در این مذاکرات است.

وی گفت: ایران اسلامی برای رفع تحریم‌ها در مذاکرات به دنبال یک توافق پایدار است که این توافق باید تضمین محور باشد و علاوه بر آن طرف‌های مقابل باید راستی آزمایی خود را در این مذاکرات نشان دهند.

امام جمعه گناوه با اشاره به اقدام شجاعانه و تاریخ ساز انصارالله یمن در هدف قرار دادن مراکز حساس امارات گفت: پس از شکست‌های سنگین مزدوران امارات و عربستان، ائتلاف در هم شکسته و روبه زوال امارات و سعودی برای چندمین بار در سال‌های گذشته و اخیر دست به جنایتی بزرگ زدند و بیش از ۶۰ نفر از زنان و کودکان و افراد غیرنظامی یمن را به شهادت رساندند و صدها نفر از مردم را مجروح کردند.

وی ادامه داد: هدف ائتلاف سعودی و امارات از این جنایات انحراف افکار عمومی جهان از شکست‌های پی در پی که این ائتلاف مزدور در یمن توسط انصارالله دیده است اما هیچ گاه به اهداف خود نخواهند رسید.

وی با گرامیداشت دهه مبارک فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: به کوری چشم دشمنان که برای از میان برداشتن انقلاب خواب‌ها دیده بودند و توطئه‌های زیادی طراحی کردند چهل و سومین دهه فجر انقلاب اسلامی را جشن خواهیم گرفت.

امام جمعه گناوه با تاکید بر اینکه دهه فجر انقلاب شکوهمند اسلامی بهار جهاد تبیین است افزود: دشمن همواره به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی و نادیده گرفتن خدمات نظام مقدس است و حرکت جهادی تبیین می‌تواند خنثی کننده توطئه‌های دشمنان باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار