رزمنده دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

معنویت؛ رمز پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات کربلای 5

«رضاپور» معنویت را رمز پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات کربلای 5 دانست و گفت: رزمندگان پیش از عملیات، آمادگی روحی لازم را پیدا کرده بودند و موفقیت و پیروزی را از خداوند می‌خواستند.
کد خبر: ۵۰۳۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶ - 29January 2022

معنویت، رمز پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات کربلای 5«ابراهیم رضاپور» رزمنده دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج اظهار داشت: با توجه به اینکه عملیات کربلای 5 پس از عملیات کربلای 4 انجام شد، دشمن به انجام عملیات در منطقه شلمچه آگاه بود؛ بنابراین زمین را کاملاً مسلح کرده بود و آب‌گرفتگی وسیعی مقابل ما داشت. پس از آب‌گرفتگی کانال‌های متعدد و پس‌ از آن، دو جداره خاکریز داشت که عبور از آن‌ها و شناسایی این مواضع برای رزمندگان اسلام دشوار بود.

وی علت این دشواری و پیچیدگی را آمادگی کامل دشمن و مسلح بودن زمین دانست و مطرح کرد: عملیات کربلای 5 می‌توانست شهر بصره را به مخاطره بیندازد؛ اگر ما به دجله می‌رسیدیم، پدافند خوبی می‌شد و دشمن تقریباً از منطقه جنوب ناامید می‌شد. علت مقاومت عراق هم این بود که اگر بصره به خطر می‌افتاد و ما به رودخانه می‌رسیدیم، تقریباً اروندرود تعیین تکلیف می‌شد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس معنویت را رمز پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات کربلای 5 دانست و بیان کرد: رزمندگان پیش از عملیات آمادگی روحی لازم را پیدا کرده بودند و موفقیت و پیروزی را از خداوند می‌خواستند و همه‌چیز را به او پیوند زده بودند؛ این موضوع یکی از عناصر مهم پیروزی ما در این عملیات بود.

رضاپور مطرح کرد: لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) خط‌شکن این عملیات بود که اگر نمی‌توانست جبهه اصلی را بشکند، بی‌شک لشکرهای دیگر این خط را می‌شکستند و با شکست روبرو می‌شدند. نقطه استقرار این لشکر در عملیات کربلای 5 بسیار حساس بود؛ زیرا آب‌گرفتگی وسیعی مقابل آن بود. در ابتدا گردان‌های حضرت زینب (س) و علی‌اکبر (ع) عملیات کردند و در آنجا گرفتار شدند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به گرفتاری این دو گردان در شب اول عملیات خاطرنشان کرد: گردان امام سجاد (ع) به‌عنوان گردان سوم توانست از یک محور خاص وارد عمل شود و پیروزی را رقم بزند. بی‌شک اگر لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) به این اعتبار و قدرت نبود، عملیات کربلای 5 با موفقیت روبرو نمی‌شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها