جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

پیروزی دفاع مقدس مرهون ازخودگذشتگی زنان است

امیر سرتیپ سهرابی گفت: پیروزی ما در دفاع مقدس مرهون ازخودگذشتگی زنان است؛ زیرا اگر روحیه‌بخشیِ زنان نبود، ما پیروز نمی‌شدیم و دشمن کشورمان را اشغال می‌کرد.
کد خبر: ۵۰۳۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷ - 30January 2022

نقش همسران و مادران شهدا به پیروزی در دفاع مقدس منجر شده استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نهمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت اظهار داشت: شهدا در راه خدا جنگیدند و سرانجام به او پیوستند و جاودانه شدند. ما هم مانده‌ایم تا شاید بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم و صبر، ایثار و استقامت آنها را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: روایت زنان از سال‌های دفاع مقدس از وجوه مختلفی همچنان مغفول مانده است و باقی‌ماندگان نتوانستند از زنان، مقاومت، ازخودگذشتگی‌های آنان و اسوه‌های استقامت آن‌طور که باید و شاید قدردانی کنند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: به سهم زنانی که در تمام گستره دفاع مقدس حضور داشتند، در کتاب قطور دفاع مقدس کم توجه شده است؛ بر این اساس، یکی از مهم‌ترین رسالات این بنیاد آشناکردن جامعه امروز و آیندگان با نقش همسران و مادران رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس است که روی این موضوع کار اندکی صورت گرفته است.

امیر سهرابی اضافه کرد: البته سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس روی این موضوع کار کرده‌، اما هنوز نتوانسته است آن را به نحوی شایسته ارائه کند؛ چون به تصویر کشیدن صبر مادران شهدا، ایثارگران و رزمندگان سخت است.

وی افزود: نقش همسران و مادران شهدا و رزمندگان در پیشبرد دفاع مقدس آن‌قدر مهم است که به پیروزی در دفاع مقدس منجر شده است و صبر آن‌ها مثال‌زدنی‌ است. آیا می‌توان این صبر را که هنوز هم ادامه دارد، نوشت و ثبت کرد؟ ما باید این ایثارگری‌ها را برای نسل امروز که جنگ را ندیده است، به تصویر بکشیم.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اهمیت نقش زنان در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس، مرد که به جبهه می‌رفت، زحمت زنان دوچندان می‌شد.

امیر سهرابی گفت: زنان باید چند نقش مهم را در زندگی و جامعه ایفا کنند که یکی از آنها تلاش در راستای حفظ خانواده بوده است و سختی کار آنها زمانی بیشتر می‌شود که مرد خانه به شهادت می‌رسد. وقتی این صبر زنان ادامه‌دار می‌شود، کار آنها سخت‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: پیروزی ما در دفاع مقدس مرهون ازخودگذشتگی زنان در دفاع مقدس است؛ زیرا اگر روحیه‌بخشیِ زنان نبود، ما پیروز نمی‌شدیم و دشمن کشورمان را اشغال می‌کرد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان با بیان اینکه ما نمی‌توانیم از مادران و همسران شهدا و ایثارگران قدردانی کنیم، اما تلاش خود را می‌کنیم، گفت: این بنیاد باید سعی کند تا با پیام‌رسانی صحیح، جوانان امروزی را برای پاسداشت این ارزش‌های گرانقدر، آماده کند.

مراسم نهمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت با محوریت خانواده‌های معظم شهدای فعال در عرصه سلامت به همت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس صبح امروز (یکشنبه) با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و جمعی از خانواده‌‌های شهدا در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها