دبیر سومین همایش تاریخ شفاهی دفاع مقدس خبر داد؛

ارسال ۱۰۲ مقاله به سومین همایش تاریخ شفاهی دفاع مقدس/ ارائه ۱۵ مقاله برتر در پنل تخصصی

سردار علاماتی از ارسال ۱۰۲ مقاله به سومین همایش تاریخ شفاهی دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۵۰۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵ - 30January 2022

ارسال ۱۰۲ مقاله به سومین همایش تاریخ شفاهی دفاع مقدس/ ارائه ۱۵ مقاله برتر در پنل تخصصیبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار «غلامرضا علاماتی» رئیس سازمان اسناد و مدارک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دبیر سومین همایش تاریخ شفاهی دفاع مقدس صبح امروز یکشنبه (۱۰ بهمن) در همایش تاریخ شفاهی دفاع مقدس، اظهار داشت: انقلاب اسلامی منشا تحولاتی در جهان شد و خصومت دشمنان اسلام را در پی داشت. این دشمنی‌ها در شرایط گوناگونی به وجود آمد و سرانجام آن، جنگ تحمیلی بود که ایران اسلامی دفاع جانانه‌ای را از خود به نمایش گذاشت.

وی افزود: دفاع مقدس بهترین زمان ثمردهی انقلاب اسلامی است، گوهر‌های فراوانی دارد که می‌تواند این میراث ارزشمند را معرفی کند. امروز وظیفه داریم تجارب و دانسته‌های این گنجینه را واکاوی کنیم و این همایش به همین منظور است.

سردار علاماتی با بیان اینکه امنیت و اقتدار امروز ما نشات گرفته از دوران دفاع مقدس است، گفت: دفاع مقدس بر پایه فرهنگ علوی شکل گرفت و حول محور حق‌مداری و انسان مداری تبیین شده است. این دوران با صفات دینی ایثار، فداکاری، جانفشانی و ... توصیف می‌شود.

دبیر سومین همایش تاریخ شفاهی دفاع مقدس با اشاره به برخی اقدامات سازمان اسناد و مدارک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: راه‌اندازی کمیته مجازی تاریخ شفاهی دفاع مقدس و تعامل با سازمان‌های مرتبط این حوزه، مصاحبه با فرماندهان و جامعه ایثارگران دفاع مقدس شامل ۲۹ هزار ساعت، ۱۹ هزار صفحه تدوین مصاحبه‌ها، ۱۰ هزار صفحه ممیزی و کارشناسی کتب شفاهی، کارشناسی ۵۰۰ عنوان متن شفاهی، چاپ و انتشار ۳۲۰ عنوان کتاب تاریخ شفاهی طی چهار سال و شناسایی، آموزش و به کارگیری کارشناسان تاریخ شفاهی در استان‌ها از جمله این اقدامات است.

وی در خصوص آثار و مقالات این همایش نیز گفت: ۱۰۲ عنوان مقاله به دبیرخانه جشنواره ارائه شده است، ۱۵ مقاله غیر مرتبط شناخته شد و ۱۵ مقاله دیگر منتخب ارائه در پنل‌های تخصصی شدند.

انتهای پیام/141

نظر شما
پربیننده ها