رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس:

قدردانی از خانواده شهدا وظیفه‌ای همگانی است

مجتهدزاده با بیان اینکه قدردانی از خانواده شهدا وظیفه‌ای همگانی است، گفت: اگر ایثارگری خانواده‌های شهدا نبود، دست طمع بیگانگان به سوی کشور دراز می‌شد.
کد خبر: ۵۰۳۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱ - 30January 2022

کسی که برای اهداف والاتر از علائق خود می‌گذرد، از معجزات انقلاب استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، در نهمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت که صبح امروز (یکشنبه) در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: ما در «جنگ سخت» پیروز بودیم، اما در «جنگ نرم» نیاز به تلاش بیشتری داریم.

وی ادامه داد: خانواده شهدا همان‌گونه که تا امروز محکم بر مواضع اصولی خود ایستاده‌اند، از این پس نیز باید با صلابت به راه خود ادامه دهند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس افزود: بانوانی که به خاطر اهداف والاتری از علائق خود گذشتند، از معجزات انقلاب بودند.

مجتهدزاده خاطرنشان کرد: در زمان شکل‌گیری انقلاب اسلامی، درباره مجاهدت‌های زنان در دوران صدر اسلام بسیار سخن گفته می‌شد و ما فکر می‌کردیم که این‌ها اسطوره‌هایی دست‌نیافتنی هستند، اما بعد فهمیدیم که این نکات در زندگی‌مان کاربرد دارند.

وی با اشاره به امنیت و اقتدار کشور عنوان کرد: کسی که برای اهداف والاتر حاضر است که از علائق خود، پدر، همسر و برادر خود دست بردارد، از معجزات انقلاب است و باید این‌گونه مسائل تبیین شوند. اگر زنان از روحیه جهاد و شهادت برخوردار نمی‌بودند و از علائق خویش نمی‌گذشتند، شرایط امروز ما به این‌صورت نبود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس قدردانی از خانواده شهدا را وظیفه‌ای همگانی دانست و گفت: ما باید قدردان گذشت‌های خانواده شهدا باشیم و بدانیم که توسط آن‌ها چه حماسه‌ای شکل گرفت.

مجتهدزاده با بیان اینکه یاد شهدا راهگشای ما است، اضافه کرد: ما با وجود مواجهه با سختی‌های متعدد در دوران دفاع مقدس پیروز میدان بودیم و اگر ایثارگری خانواده‌های شهدا نبود، دست طمع بیگانگان به سوی کشور دراز می‌شد.

وی سپس به وظایف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: حفظ و حراست از ارزش‌های دفاع مقدس و جلوگیری از فراموشی آن ارزش‌ها از وظایف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است تا بتوانیم پیام شهدا را به مردم برسانیم.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در پایان گفت: خون شهدا ما را متحول می‌کند؛ زیرا آن‌ها برای آرمان و عقیده‌ای که داشتند، جان خود را فدا کردند و خداوند هم اهدافشان را ماندگار می‌کند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار