آئین میهمانی لاله‌ها و عطرافشانی گلزار‌های مطهر شهدای سراسر کشور برگزار شد

آئین میهمانی لاله‌ها و عطرافشانی و گل‌باران گلزار‌های مطهر شهدا امروز (پنجشنبه) با حضور مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در سراسر کشور برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۴۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰ - 03February 2022

آئین میهمانی لاله‌ها و عطرافشانی گلزار‌های مطهر شهدای سراسر کشور برگزار شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در روزی که با عنوان «انقلاب اسلامی، جهاد و مقاومت، ایثار و شهادت» نامگذاری شده است مراسم عطرافشانی و گل‌باران مزار منور شهدا در حدود ۱۹ هزار گلزار شهدای سراسر کشور با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم عطرافشانی و گلباران مزار مطهر شهدای بهشت زهرا (س) تهران به عنوان نماد ملی ضمن تبریک ایام دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: امام خمینی (ره) در دورانی که تمام دنیای مادی تلاش می‌کرد به انسان‌ها بقبولاند که خدایی وجود ندارد و هرچه هست در این دنیای مادی است پا به عرصه مبارزه گذاشتند. استعمارگران با چنین تفکراتی انسان‌ها را تحت ستم قرار می‌دادند و هرچه می‌خواستند می‌کردند، زیرا معتقد بودند هرچه هست در این دنیاست.

وی افزود: امروز نیز قدرت‌های غربی همین رویکرد را دارند و در هر کشوری که بخواهند وارد می‌شوند و انسان‌ها را می‌کشند و ترور می‌کنند که نمونه بارز آن به شهادت رساندن سردار سلیمانی است. این تفکر مادی است که، چون قدرت را در اختیار دارند از همه چیز برتر هستند و در برابر خداوند پاسخگو نیستند، زیرا به خدا باوری ندارند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: امام خمینی (ره) برای از بین بردن یک حکومت مستبد قیام نکرد، قیام نکرد که وضعیت مادی مردم را تغییر دهد و یا تنها برای برقراری عدالت نبود که به عرصه مبارزه وارد شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هدف اصلی قیام امام خمینی (ره) را یادآوری موحد بودن و بندگی در برابر خدا دانست و گفت: هیچ سعادتی بالاتر از این وجود ندارد که انسان بندگی را در برابر قادر متعال احساس کند، زیرا خداوند انسان‌ها را در مسیر کمال قرار می‌دهد و بهترین بندگان خود را در این مسیر به شهادت می‌رساند تا سایر انسان‌ها را بیدار کند و مسیر را پیدا کنند، به همین دلیل است که شهدا فانوس و چراغ این عالم هستند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: انسان طالب سعادت از شهدا غافل نمی‌شود. وقتی در احوال شهیدی مانند شهید حججی دقت می‌کنیم برترین و بهترین حالات را می‌بینیم. شهید هرچه که داشته به خدا هدیه کرده و خداوند هم چنانکه در قرآن گفته خریدار آن بوده است.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی، نقطه نوری در دنیا است گفت: در سراسر عالم هر کس می‌خواهد به سعادت برسد به این نقطه نورانی می‌نگرد و مهم‌ترین افراد در شکل دادن این نقطه نورانی شهدا هستند. شهدا مهم‌ترین شخصیت‌های جامعه ما هستند، زیرا حاضر و ناظر هستند و نیاز به راهنمایی‌ها و دعای خیر آنان داریم تا در مسیر بمانیم و وظیفه خود را به درستی ایفا کنیم تا ان‌شاءالله به آنان بپیوندیم.

محمد غفوری سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ نیز در این مراسم ضمن تبریک دهه فجر گفت: امیدواریم رهروان خوبی در مسیر رسالت شهدا باشیم. امروز انقلاب اسلامی محدود به ایران نیست و مرز‌های جهانی را در نوردیده و ان‌شاءالله به ظهور امام زمان (عج) پیوند خواهد خورد.

در پایان این برنامه، مراسم اهتزاز پرچم و گل‌باران و عطرافشانی مزار‌های مطهر شهدا با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مسئولان حاضر، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و عموم مردم برگزار شد.

عطرافشانی و گلباران گلزار مطهر شهدای شهر قزوین به عنوان نماد گلزار‌های شهری، برگزاری آئین میهمانی لاله‌ها و تجلیل از شهدای ادیان توحیدی در آرامستان آشوریان شهرستان اسلامشهر، مراسم اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران و تعویض پرچم مزار مطهر شهدا و عطرافشانی و گلباران گلزار مطهر شهدای روستای چندار در استان البرز به عنوان نماد گلزار‌های روستایی نیز همزمان برگزار شد.

پس از مراسم میهمانی لاله ها، گلباران مزار مطهر شهدا همراه با تعویض پرچم جمهوری اسلامی ایران در مزار شهدای سراسر کشور و غبارروبی مزار شهدای گمنام نیز انجام شد و بالگرد‌های نیرو‌های مسلح گلزار شهدا و آحاد و صنوف گوناگون مردم و خانواده‌های شهدا را گلریزان کردند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها