نماینده مردم در مجلس:

امتیازگیری برجامی، هدف جمهوری‌خواهان برای تشدید تحریم‌های نفتی است

عزیزی گفت: درخواست جمهوری‌خواهان از بایدن برای تشدید تحریم‌های نفتی اقدامی برای امتیازگیری برجامی است.
کد خبر: ۵۰۳۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱ - 31January 2022

امتیازگیری برجامی، هدف جمهوری‌خواهان برای تشدید تحریم‌های نفتی است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ابراهیم عزیزی» نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص اهداف پشت پرده نامه ضدایرانی جمهوری‌خواهان به بایدن برای تشدید تحریم نفتی، اظهار داشت: تناقض در گفتار و رفتار آمریکایی‌ها به وضوح مشخص است، زیرا دولت این کشور می‌خواهد به برجام بازگردد، اما سنای این کشور درصدد افزایش تحریم‌ها علیه ایران است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: در واقع آمریکایی‌ها از طرفی خود را علاقه‌مند به حضور در میز مذاکره مطرح می‌کنند، اما از طرفی تلاش می‌کنند با تهدید و ایجاد فضای مبتنی بر فشار حداکثری منافع بیشتری را برای خود تامین کنند.

وی با اشاره به اینکه سیاستمداران کاخ سفید و همچنین سناتور‌های این کشور همواره رویکرد‌های خصمانه ضد ایرانی داشته اند از این رو با تحریم‌های متعدد و یکجانبه این کشور مواجه هستیم، ادامه داد: این مهم در حالیست که سناتور‌های جمهوری خواه باید تاکنون متوجه میشدند که در مقابل ایران هیچگاه نمی‌توانند از مسیر فشار و تهدید به اهدافشان دست پیدا کنند.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه ایران رویکرد هوشمندانه‌ای به مذاکرات دارد، افزود: لغو تحریم‌ها نیز کلیدی‌ترین محور این دور از مذکرات است از این رو مقامات سیاستمداران ایالات متحده نمی‌توانند زمین بازی را عوض کنند و از این مهم سر باز بزنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها باید به راستی آزمایی مدنظر ایران تن دهند، خاطرنشان کرد: بدون اعتمادزایی امکان بازگشت آمریکا به میز مذاکرات وجود ندارد از این رو پیشنهاد می‌شود سیاستمداران این کشور قبل از صحبت و اظهارنظر در مورد برجام، ابتدا تکلیف خود را مشخص کنند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار