نشست هم‌اندیشی مدیرکل حفظ آثار ‌دفاع مقدس ‌البرز با نماینده وزارت دفاع

نشست هم‌اندیشی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با نماینده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این استان در خصوص برطرف کردن مشکلات اسناد املاک در اختیار اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس البرز امروز برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۳۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶ - 31January 2022

برگزاری نشست هم‌اندیشی در خصوص حل مشکلات املاکی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس البرزبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، نشست هم‌اندیشی سردار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با مهندس «نوذری» نماینده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این استان در خصوص برطرف کردن مشکلات اسناد املاک در اختیار اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس البرز امروز در این اداره کل برگزار شد.

در این جلسه پیرامون حل مشکل اسناد املاک در اختیار اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز بحث و تبادل‌نظر و در نهایت مقرر شد نماینده وزارت دفاع نیروهای مسلح در این استان پیگیری‌های لازم را در این راستا به عمل آورد.

سردار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در این نشست اظهار داشت: یکی از مأموریت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تحت عنوان تدریس دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس‌ با جذب 150 استاد با مدرک کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌های دولتی، آزاد، علمی کاربردی و پیام نور استان در حال انجام است.

وی عنوان کرد: تدوین تاریخ شفاهی لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) و یگان‌های منتسب به استان البرز، نقش روحانیت، ارتش جمهوری اسلامی ایران و ناجا شامل کمیته، ژاندارمری و شهربانی در دوران دفاع مقدس و ستاد پشتیبانی جنگ در استان البرز و نیز تدوین دانشنامه دفاع مقدس و نقش زنان استان در دفاع مقدس در حال انجام است. حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی در حوزه‌های دفاع مقدس و ایثار و شهادت نیز از دیگر اقدامات این اداره کل است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با اشاره به تدوین تولیدات هنری، سینمایی و مستندات کوتاه در حوزه دفاع مقدس، مقاومت و مدافعان حرم عنوان کرد: راه‌اندازی اردوهای راهیان نور، جمع‌آوری اسناد و مدارک مربوط به عملیات‌های دفاع مقدس و شهدای استان البرز، اعزام راویان دفاع مقدس به دانشگاه‌ها، آموزش‌وپرورش، مساجد و ادارات نیز در دستور قرار دارد. دیدار با خانواده‌های شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس نیز از دیگر مأموریت‌های ما است.

وی خاطرنشان کرد: سه سال است که آئین تجلیل و نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس به ابلاغ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در سراسر کشور برگزار و سالانه از یک میلیون نفر پیشکسوت تجلیل می‌شود. امسال سهمیه استان البرز از این تجلیل، 15 هزار نفر و سال گذشته 17 هزار و 200 نفر بود. از دیگر اقدامات این اداره کل می‌توان به تشکیل انجمن راویان دفاع مقدس با همکاری سپاه استان البرز اشاره کرد که با راه‌اندازی اردوهای راهیان نور، راوی از مبدأ همراه کاروان‌ها اعزام خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز از ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این استان در چهار فاز در زمینی با زیربنای 28 هزار و 500 مترمربع در مجموعه پارک جهان‌نما نیز خبر داد و عنوان کرد: از بین هشت طرح ارائه‌ شده توسط مشاور، طرح کنونی تصویب، با مصوبه هیئت‌امنا شهرداری کرج به‌عنوان مجری این پروژه انتخاب و در سال 97 کلنگ ساخت این مجموعه بر زمین زده شد. پس از تکمیل، از این مکان به‌عنوان زیباترین مرکز فرهنگی و موزه فرهنگی دفاع مقدس کشور یاد خواهد شد.

سردار اسلامی توضیح داد: فاز اول پروژه موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان البرز به مساحت سه هزار متر، تحت عنوان ساختمان اسناد و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان احداث و در هفته دفاع مقدس سال 1399 افتتاح شد. فاز دوم به مساحت 13 هزار و 500 مترمربع شامل سالن همایش و گالری‌ها، فاز سوم شامل ساخت مسجد جامع خرمشهر و قسمتی از شهر خرمشهر و فاز چهارم نیز بازسازی عملیات کربلای 5 و محوطه‌سازی مجموعه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها