امام جمعه موقت تهران:

ملت ایران اسلامی به تأسی از مکتب حسینی ذلت را نمی‌پذیرد

آیت‌الله «خاتمی» گفت: ملت ایران تربیت شده مکتب «هیهات من الذله» است؛ بر همین اساس مردم شریف ایران ذلت را نمی‌پذیرد و نخواهد پذیرفت، این ملت همواره عزیز بوده و عزیز خواهد ماند.
کد خبر: ۵۰۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴ - 01February 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سیداحمد خاتمی» امام جمعه موقت تهران در ویژه‌برنامه چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: هر روز که خداوند نعمت ویژه خود را به مردم می‌دهد یوم‌الله است از همین رو این روزهای مبارک را باید همواره به یاد آوریم.

وی افزود: بهمن ماه ۴۳ سال قبل را نباید از یاد برد، زیرا هر روز آن بشارت بود. این نعمت خدا و بصیرت مردم بود که موجب شد طاغوتیان نابود شوند.

خاتمی ادامه داد: جلوه حضور را می‌توان در رفتار ۴۳ سال گذشته مردم و پیروزی انقلاب اسلامی معنا کرد. هر زمانی که انقلاب نیاز به حضور داشته مردم پای کار آمدند، در واقع جلوه حضور را می‌توان در دفاع مقدس، انتخابات، راهپیمائی‌ها مشاهده کرد که مصداق «لئن شکرتم» است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مشکلات و گرفتاری‌ها همواره وجود دارد اما به لطف خداوند کشور ما با مدیریت مدیری صالح، زجر کشیده، رزمنده، عالم، زاهد و شجاع اداره می‌شود.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی وابسته به جناح خاص، گروه و یا قبیله نیست بلکه وابسته به همه مردم است و صاحب این انقلاب نیز مردم هستند. برخی بیانیه دادند که بعد از امام خمینی (ره) جمهوریت کمرنگ شده است اما جمهوریت به معنای حضور مردم است.

خاتمی تأکید کرد: ملت ایران تربیت شده مکتب «هیهات من الذله» است. مردم شریف ایران ذلت را نمی‌پذیرد و نخواهد پذیرفت، این ملت همواره عزیز بوده و عزیز خواهد ماند.

عضو مجلس خبرگان گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، مردم ضمن مشارکت در اصل تأسیس نظام جمهوری اسلامی، در تشکیل مجلس خبرگان، همه‌پرسی قانون اساسی، همه‌پرسی مکمل قانون اساسی، مجلس خبرگان رهبری، انتخابات مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا مشارکت داشتند و این به معنای جمهوریت است. جمهوریت به این معناست که مردم خود سرنوشت خویش را رقم بزنند و این نکته که برخی معتقدند جمهوریت کم‌رنگ شده سخنی خلاف واقع است؛ ملت ایران صاحب انتخابات هستند و سرنوشت خود را رقم می‌زنند.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: همه در عرصه قانون با هم برابرند و خودی و غیر خودی ندارد، حضرت امام خمینی (ره) در سال پایانی عمر پربرکت خود چند پیام و نامه بسیار مهم برای جامعه اسلامی و جهان داشتند، از جمله وصیت امام به نسل‌های بعد از خودشان این بود که «امروز همه مصیبت و عزای آمریکا و شوروی شرق و غرب در این است که نه‌ تنها ملت ایران از تحت‌الحمایگی آنان خارج شده است که دیگران را هم به خروج از سلطه جباران دعوت می‌کند. من در میان شما باشم و یا نباشم به همه شما وصیت می‌کنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد. نگذارید پیشکسوتان شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار