رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع:

هنرمندان نقش بسزایی در مقابله با نظام سلطه دارند

حجت‌الاسلام آقاجانپور گفت: مهم‌ترین عرصه تقابل ما با استکبار و نظام سلطه، جبهه فرهنگی و هنری است که هنرمندان در آن نقش بسزایی دارند.
کد خبر: ۵۰۴۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰ - 02February 2022

حجت‌الاسلام آقاجانپوربه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید ضیاالدین آقاجانپور» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز (چهارشنبه) در اولین همایش تجلیل از هنرمندان این وزارتخانه اظهار داشت: در دوران رژیم ستم‌شاهی، حاکمان و ظالمان و زورگویان در این کشور و مملکت حکومت می‌کردند و به مردم خود ظلم و ستم می‌کردند، اما در عین حال در مقابل بیگانگان سرسپرده بودند؛ ولی امام خمینی (ره) آمد و در مقابل نظام ستمشاهی ایستاد و با آن مقابله کرد.

وی با بیان‌ اینکه استقبال چند میلیونی مردم از امام (ره) در دنیا بی‌نظیر بود، افزود: هنر امام (ره) این بود که مردم را وارد صحنه کرد؛ این در حالی بود که بعضی‌ها به امام (ره) می‌گفتند به این مردم که از آن‌ها سخن می‌گویید، نمی‌شود اعتماد و به آنان تکیه کرد؛ اما امام (ره) به مردم اعتماد کرد و به واسطه این اعتماد، مردم وارد صحنه شدند و بدین ترتیب با قدرت مردم، نظام شاهنشاهی سرنگون شد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: هنر امام (ره) این بود که برای اولین بار در ایران، نظامی را تحت عنوان جمهوری اسلامی مستقر کرد. جمهوری اسلامی یعنی اینکه تمام قوانینی که در این کشور باید اجرا شود، مبتنی بر قوانین دینی، اسلامی و قرآنی باشد؛ به عبارت دیگر، جمهوری یعنی این مردم هستند که حاکمان و مسئولین خود را انتخاب می‌کنند.

حجت‌الاسلام آقاجانپور ادامه داد: جمهوری اسلامی مستقر شد، اما دشمنان دست از دشمنی خود برنداشتند و تا به امروز هم که چهلمین و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است، این دشمنی‌ها ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: هنر امام (ره) این بود که برای حفظ این انقلاب و نظام از مردم استفاده کرد؛ همان مردمی که برای پیروزی اسلام به صحنه آمدند و در مقابل گلوله‌های توپ و تانک و اسلحه‌های رژیم ستم‌شاهی ایستاند. زمانی هم که جنگ تحمیلی آغاز شد، امام (ره) با دستور تشکیل بسیج از ظرفیت مردم استفاده کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در ادامه عنوان کرد: نقش فرهیختگان و نخبگان و هنرمندان برای تهییج مردم در نهضت بزرگ اسلامی، بسیار مهم و کارساز بود.

وی گفت: همه باید برای حفظ اسلام و حفظ قرآن و حاکمیت اسلامی و این کشور و این مرز و بوم به صحنه بیایند که در این بین میزان تأثیرگذاری هنرمندان و فرهیختگان ما بسیار زیاد است؛ زیرا امروز مهم‌ترین جبهه‌ای که ما می‌توانیم در مقابل استکبار و نظام سلطه بایستیم، جبهه فرهنگی و هنری است که هنرمندان در آن نقش بسزایی دارند.

حجت‌الاسلام آقاجانپور با تأکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه و ساخت فیلم و سریال از سخنرانی تأثیرگذاری بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: امروز برای مقابله با نظام سلطه باید بتوانیم در قالب فیلم، نمایشنامه، شعر و سرود کار‌های مهم و تأثیرگذاری انجام دهیم؛ چون همان‌گونه که عنوان شد تأثیرگذاری هنر بسیار زیاد است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها